עורך דין תאונות - COMPENSATION

תאונת אופנוע שהיא גם תאונת עבודה

בכל שנה מתרחשות תאונות דרכים רבות בישראל, וחלק גדול מהן הן תאונות אופנוע. מאמר זה יעסוק בתאונות אופנוע שהן גם תאונות עבודה.

מהי תאונת עבודה?

בטרם העיסוק בתאונות אופנוע שהן גם תאונות עבודה, חשוב להבין, מהי בכלל תאונת עבודה. תאונת עבודה היא כל אירוע חריג שגורם לנזק, במהלך העבודה או כתוצאה ממנה. לכן, תאונת אופנוע היא גם תאונת עבודה כאשר היא תאונה שנגרמת לאדם בדרכו לעבודתו, במהלכה או בצאתו ממנה.

תוכן עניינים

יש להבהיר, שכדי שהתאונה תיחשב גם לתאונת עבודה, אין הכרח שהנפגע בה יהיה רוכב האופנוע בעצמו. גם אם, לדוגמא, הולך רגל נפגע מאופנוע כשהוא בדרכו לעבודתו, במהלכה או בצאתו ממנה – מדובר בתאונת אופנוע שהיא גם תאונת עבודה.

לצד זאת, חשוב לדעת שתאונת אופנוע (או כל תאונת דרכים אחרת) נחשבת לתאונת עבודה רק אם היא קורית במסלול שמוביל ישירות מבית הנפגע לעבודתו, או להיפך.

כך, לדוגמא, אם אדם תכנן להגיע מביתו לבריכה ולהמשיך משם ישירות לעבודתו, ובדרך לבריכה נפגע בתאונת אופנוע – תאונה שכזו לא נחשבת לתאונת עבודה. יש לציין, שסטיות קלות מהמסלול הישיר (כמו, למשל, מילוי דלק) הוחרגו ע"י הפסיקה, ובמקרים כאלה הקשר בין התאונה לבין העבודה נשמר.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    פיצויים בגין תאונת אופנוע שהיא גם תאונת עבודה

    כל נפגע בכל תאונת דרכים זכאי לפיצויים. בתאונת אופנוע, כדי לקבל את הפיצויים, יש לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את האופנוע בביטוח חובה, בין אם הנפגע הוא רוכב האופנוע, בין אם רוכב נוסף שהיה על האופנוע ובין אם הולך רגל. כשתאונת האופנוע היא גם תאונת עבודה, יש צורך לפנות גם למוסד לביטוח לאומי, שכן באחריותו להעניק פיצויים לעובדים בגין תאונות עבודה.

    ואולם, חשוב להבין שלא מוענק פיצוי מלא הן מחברת הביטוח והן מהמוסד לביטוח לאומי. הנפגע תובע את חברת הביטוח, וכל סכום שנפסק לטובתו, למעשה מקוזז מהסכום שהביטוח הלאומי אמור היה לשלם.

    חשוב לפנות לעורך דין לתאונות אופנוע

    לאחר כל תאונת אופנוע, חשוב לפנות לעורך דין תאונות אופנוע. שתי סיבות עיקריות לכך:

    • אם מדובר בתאונת אופנוע שהיא גם תאונת עבודה, הרי שבמקרים רבים, אדם מן היישוב, ללא ידע משפטי, כלל לא יודע שהתאונה היא גם תאונת עבודה. הוא מתייחס לכל תאונת דרכים כאל תאונת דרכים בלבד.

      כשהתאונה היא גם תאונת עבודה, אדם הפונה לעו"ד לתאונות אופנוע מבין שלא מדובר בתאונת דרכים בלבד, ונחשף לאפשרות שהוא יכול לתבוע גם את הביטוח הלאומי וגם את קרן הפנסיה, שמכסה במקרים של אובדן כושר עבודה, ולא רק את חברת הביטוח שביטחה את אופנועו.

    • מרגע הגשת התביעה ועד קבלת הפיצויים, יכול לעבור זמן רב, וכן תביעות מסוימות יכולות להסתיים ללא קבלת פיצוי. עו"ד לתאונות אופנוע יודע, מניסיונו, כיצד יש להתנהל מול חברת הביטוח, ואילו מסמכים יש לאסוף, והדבר יכול לקצר את ההליך באופן משמעותי, להגדיל את הסיכוי לקבלת הפיצויים ואף את סכום הפיצויים.

    לסיכום, תאונת אופנוע הנגרמת לאדם בדרכו לעבודתו, במהלכה או בצאתו ממנה, היא גם תאונת עבודה. כדי לקבל פיצויים בגין תאונה שכזו, יש לפנות, בנוסף לחברת הביטוח, גם למוסד לביטוח לאומי.

    כמו כן, לאחר כל תאונת אופנוע חשוב לפנות לעו"ד לתאונות אופנוע, שכן במקרים רבים הנפגעים כלל לא מודעים לכך שמדובר גם בתאונת עבודה והם לא יודעים למה הם זכאים עקב כך. בנוסף, פנייה לעו"ד לתאונות אופנוע יכולה לקצר את הזמן שעובר מרגע הגשת התביעה ועד קבלת הפיצויים, ואף להגדיל את סכום הפיצויים.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף