עורך דין תאונות - COMPENSATION

מה עליך לעשות אחרי תאונת אופנוע?

כולנו רוצים להימנע מתאונת דרכים. אך תאונות קורות למרות רצוננו. כאשר קורית תאונת אופנוע חשוב לדעת מה לעשות כדי לשמור על הזכויות. מאמר זה ינסה ללמד מה יש לעשות.

המאמר מוקדש לתאונות אופנוע, אך בשל הקרבה הרבה לתאונות רגילות, רוב המידע במאמר זה נוגע לא רק לתאונת אופנוע אלא גם לתאונות רגילות.

תוכן עניינים

מי צריך לשלם את הפיצויים

הנזקים, וכך גם הפיצויים, נחלקים לשניים:

  1. נזקי גוף – את הפיצוי על נזקי הגוף, צריכות לשלם חברות ביטוח החובה. כל חברת ביטוח צריכה לפצות על הנזק שנגרם לנהג ולנוסעים ברכב או באופנוע שהיא ביטחה. אם בתאונה נפגעו הולכי רגל וכל מי שלא נסע במכונית או באופנוע, הוא יקבל את הפיצוי מחברות הביטוח של הרכבים שהיו מעורבים בתאונה. בפיצוי על נזקי גוף בישראל, נכון להיום, אין שאלה של אשם (זאת להבדיל מעבירות פליליות – תעבורתיות של אי-ציות לתמרורים, נהיגה בשכרות וכדומה).לכן חברת הביטוח צריכה לשלם גם אם התאונה היא תאונה עצמית של האופנוע, כגון תאונת אופנוע של התהפכות האופנוע, או תאונה עצמית של רכב אחר.

    לפי סעיף 3 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, כאשר מדובר בתאונה המערבת אופנוע וכלי רכב אחר, חברת הביטוח המבטחת את הרכב האחר צריכה לשפות ב% מסוים את חברת הביטוח של האופנוע על הפיצויים שהיא שילמה לנהג ולנוסעים. יש לציין שכדי שרוכב האופנוע יהיה זכאי לפיצוי, הוא צריך לדאוג לביטוח.

  2. נזקי רכוש – את הפיצוי על נזקי הרכוש, צריך לשלם מי שאשם בתאונה, מי שהתרשל. אולם, לרוב יש ביטוח גם לנזקי רכוש (ביטוח צד ג'). ולכן חברת הביטוח של הגורם האשם תשפה אותו (כל עוד הוא לא גרם לתאונה בכוונה) או שתשלם ישירות לניזוק. לעיתים גם לניזוק יש ביטוח תאונות, ולכן הוא יכול לדרוש מחברת הביטוח שלו, וחברת הביטוח שלו תקבל שיפוי מהמזיק או מחברת הביטוח של המזיק.

כמובן, הצלחה בקבלת פיצוי מקסימלי גם תלויה ברמת המיומנות המקצועית של עורך דין תאונת אופנוע שתבחר.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    מה יש לעשות כאשר קרתה תאונת דרכים

    כאשר התרחשה תאונת אופנוע, יש לעשות את הדברים הבאים:

    • מידת האפשר, יש להחליף פרטים עם הנהג ברכב האחר: שם, כתובת, מספר תעודת זהות, שם חברת הביטוח ומספר הפוליסה. אם אי אפשר, אז יש לנסות לרשום את פרטי הרכב האחר. כמו כן, כדאי לנסות לרשום את הפרטים של עדים פוטנציאליים, כדי שיהיה אפשר לדבר איתם אחר כך.
    • לקבל טיפול רפואי. הטיפול הרפואי והבדיקות שנעשו ישמשו גם להוכחת הנזק. לכן חשוב להיבדק גם אם אין נזק נראה לעין. אם הבדיקה תתעכב, בעתיד חברת הביטוח, תוכל לטעון שהחבלה נגרמה לאחר התאונה. הטיפולים הרפואיים אמורים להיות משולמים על ידי חברת הביטוח.
    • להודיע למשטרה על כל שהתרחשה תאונת אופנוע.
    • להודיע לחברת הביטוח שהתרחשה תאונת אופנוע.
    • חשוב לשמור על כל הקבלות והמסמכים המעידים על ההוצאות שנגרמו עקב התאונה.
    • אם הנזק לגוף או לרכוש חמור, מומלץ להתייעץ עם עורך דין על מנת שלא להיכשל בפרט פורמאלי כגון אי הגשת מסמך רפואי וכך הזכאות לפיצויים עלולה להיות מופחתת ללא צידוק.

    אם הנזק לגוף או לרכוש חמור, מומלץ להתייעץ עם עורך דין על מנת שלא להיכשל בפרט פורמאלימהו המשך התהליך

    לאחר שחלף זמן מה, יהיה משא ומתן עם חברת הביטוח הרלוונטית לשם קביעת מידת הפיצוי שהיא תשלם בגין העובדה שהתרחשה תאונת אופנוע. חברת הביטוח עשויה להזמין את הנפגע לבדיקה רפואית מטעמה על מנת לבחון מהי מידת הפגיעה. אם הזמנתה סבירה מבחינת המקום והזמן, יש חובה להגיע. אם חברת הביטוח לא מסכימה לשלם את הפיצויים שהנפגע מבקש, ייתכן ויהיה צורך לפנות לבית משפט.

    את המסמכים הרפואיים שמראים שהנפגע נפגע, יש להגיש לבית המשפט על מנת שיורה על מינוי מומחה רפואי לבחינת מידת הפגיעה. ניתן להגיש בקשה לפיצוי תכוף, פיצוי מוקדם, גם בטרם שהמשפט הסתיים, וזאת על מנת לא להותיר את הנפגע ללא פיצוי. אם חברת הביטוח מסרבת לשלם, יש לפנות לבית המשפט, אשר יכריע בדבר כמה שיותר מוקדם.

    מהו שכר טרחת עורך הדין

    לפי סעיף 16 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שכר טרחת עורך הדין הינו קבוע (באם מוסכם שהשכר ישולם באחוזים – וכך זה ברוב המקרים). ישנם שלושה מקרים:

    • כאשר הייתה פשרה לפני שהתחיל המשפט – עורך הדין יקבל 8%.
    • כאשר הייתה פשרה לאחר שהחל המשפט ולפני שניתן פסק דין – עורך הדין יקבל 11%.
    • כאשר ניתן פסק דין – עורך הדין יקבל 13%.

    סיכום

    יש לנסות להימנע מתאונות דרכים, ובייחוד מתאונות אופנוע, אך יש לדעת מה לעשות כאשר מתרחשת תאונת אופנוע. כאשר מתרחשת תאונת אופנוע, חשוב לשמור על המסמכים והקבלות שיוכיחו את הנזק. כמו כן, חשוב להודיע לחברת הביטוח ולמשטרה.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף