עורך דין תאונות - COMPENSATION

כיצד מחשבים פיצויים בגין תאונת אופנוע?

תאונות דרכים, ותאונות אופנוע בפרט, מתרחשות בישראל כמעט בכל יום. כל נפגע בתאונות שכאלה, זכאי לדרוש ואף לקבל פיצויים. מאמר זה יענה על השאלה כיצד מחשבין פיצויים בגין תאונת אופנוע.

תוכן עניינים

אילו פיצויים ניתן לקבל בגין תאונת אופנוע?

אין פיצוי קבוע לגבי כל נפגע בתאונת אופנוע, אלא קיימים מספר סוגי פיצויים שנפגע בתאונת אופנוע יכול לקבל:

  • בדרך כלל: הנפגע תובע את חברת הביטוח שביטחה את אופנועו בביטוח חובה. לאחר מכן, חברת הביטוח ו/או בית המשפט מבררים האם הנפגע באמת זכאי לפיצויים, ואילו רכיבי נזק מגיעים לו. אם נקבע שהנפגע באמת זכאי לפיצויים, הוא מקבל את הפיצוי במלואו בבת אחת (ולא, לדוגמא, חצי מהפיצוי בתחילה, ולאחר זמן מה את החצי השני).
  • כשלנפגע נגרמו נזקים חמורים ומשמעותיים: הנפגע לא יכול לחכות את כל הזמן שלוקח בדרך כלל כדי לברר את גובה הפיצויים שלהם הוא זכאי. לכן, הנפגע יכול לדרוש ולקבל בזמן זה תשלום תכוף – סכום כסף מסוים המהווה מעין "מקדמה", שמאפשר לו במהלך הזמן הזה לפנות לטיפולים רפואיים ולממן את עצמו (שכן הכנסתו נפגעה עקב תאונת האופנוע). כשנקבע גובה הפיצויים שהנפגע זכאי לקבל, התשלום התכוף מנוכה מסכום הפיצוי.
  • אם פוליסת הביטוח לא תקפה לגבי רוכב האופנוע: רוכב האופנוע צריך להוכיח שנהג אחר הוא האשם בתאונת האופנוע, ואם הוא מוכיח זאת, הוא יכול לתבוע פיצויים מפוליסת הביטוח של נהג זה.
  • אם הנפגע הוא הולך רגל והניסיונות לאתר את רוכב האופנוע הפוגע עולים בתוהו: הנפגע יכול לתבוע פיצויים מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, "קרנית".

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    לפי מה נקבע גובה הפיצוי בגין תאונת אופנוע?

    גובה הפיצוי בגין תאונת אופנוע נקבע לפי מספר גורמים:

    • גיל: ככל שהנפגע צעיר יותר, הפיצוי שיקבל יהיה גבוה יותר, שכן במקרים כאלה לפגיעה צפויה להיות השפעה על זמן ארוך יותר
    • גובה השכר: ככל ששכרו של הנפגע בטרם התאונה היה גבוה יותר, הנפגע יקבל פיצוי גבוה יותר, שכן אובדן כושר העבודה שלו משמעותי יותר
    • אחוזי נכות: אחוזי הנכות נקבעים על ידי הביטוח הלאומי וככל שהם גבוהים יותר, גם הפיצוי גבוה יותר
    • הוצאות רפואיות: ככל שהפגיעה בתאונה גרמה, גורמת ואף תגרום לנפגע להוצאות רפואיות משמעותיות יותר, הפיצוי יהיה גבוה יותר.

    ככל שהנפגע צעיר יותר, הפיצוי שיקבל יהיה גבוה יותר, שכן במקרים כאלה לפגיעה צפויה להיות השפעה על זמן ארוך יותרמה חשוב לעשות כדי לקבל פיצוי הוגן ואף מקסימלי בגין תאונת אופנוע?

    כדי לקבל פיצוי הוגן ואף מקסימלי בגין תאונת אופנוע, יש לפנות לעורך דין תאונת אופנוע.

    זאת, משום שחברות ביטוח נוטות לנסות ולהתחמק מתשלום פיצויים לנפגעים, וטוענות, למשל, שכושר עבודתו של הנפגע כלל לא אבד, שהנפגע הפר את חובותיו כלפי החברה, איחר במסירת הודעתו לחברה או לא העלה טענות כלשהן בקשר לפגיעה, וכן שתאונת האופנוע לא עומדת בתנאיה של פוליסת הביטוח.

    נפגע שלא פונה לעורך דין תאונת אופנוע, ולמעשה מתמודד מול חברת הביטוח לבדו, יכול, בקלות יחסית, להיכנע לטענותיה של חברת הביטוח, ולהסכים עם הטענה שהוא זכאי לפיצויים נמוכים ביותר או אפילו לא זכאי לפיצויים כלל. כשהנפגע פונה לעורך דין תאונת אופנוע, מברר האחרון אם חברת הביטוח טוענת טענות ענייניות ונכונות, מה שמגביר את הסיכוי שבסופו של דבר הנפגע אכן מקבל פיצויים, ובפרט בגובה המקסימלי שאפשר.

    לסיכום, הפיצוי שמקבל נפגע בתאונת אופנוע תלוי בשאלות האם לנפגע נגרם נזק חמור ומשמעותי, האם פוליסת הביטוח תקפה לגבי רוכב האופנוע, ואם רוכב האופנוע הוא הפוגע – האם ניתן לאתרו. גובה הפיצוי נקבע לפי גיל הנפגע, גובה שכרו, אחוזי הנכות שלו והוצאותיו הרפואיות. כדי לקבל פיצוי הוגן ואף מקסימלי, חשוב שהנפגע יפנה לעורך דין תאונת אופנוע.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף