עורך דין תאונות - COMPENSATION

עורך דין תאונת אופנוע

שיעור המעורבות של רוכבי אופנוע בתאונות דרכים, גבוה ביחס לכלי רכב אחרים. התנהגותו של רוכב האופנוע יחד עם העובדה כי האופנוע הוא כלי קל הנוטה לסטיות חדות, הן הסיבות העיקריות לשיעור הגבוה של תאונות דרכים שמעורבים בהן רוכבי אופנוע.

עורך דין תאונת אופנוע

למרות הנטייה לראות בתאונות אופנוע תאונות קלות, הרי שבמקרים שבהם נפגע לא רק רוכב האופנוע אלא ייתכן שנוסע נוסף, הולך רגל או עובר אורח שהיה עד לתאונה, עלולים להיווצר נזקי גוף חמורים למי מהצדדים – הכרוכים בתביעות משפטיות מורכבות וסכומי פיצוי גבוהים.

1. באלו פעולות חשוב לנקוט מיד לאחר קרות תאונת האופנוע?

אם היית מעורב בתאונת אופנוע, לאו דווקא כרוכב, הרי שנקיטת הצעדים הבאים תעזור לך לבסס את תביעתך, אם תהיה כזו, ותסייע לך להוכיח את טענותיך:

  • תעד את התאונה – שלוף את המצלמה ותעד את כלי הרכב המעורבים בתאונה, את מצבם על הכביש, את מצב האופנוע המעורב ואת רוכבו ואת מיקומך המדויק ביחס לתאונה.
  • גם אם אתה סבור שלא נפגעת כלל, התפנה לבית החולים או גש מיידית לבדיקת רופא מומחה כדי שיאתר את הפגיעות העלולות להיווצר לך בעתיד. וודא כי בידך כל המסמכים הרפואיים, גיליון השחרור, תוצאות מעבדה, צילומי סריקות, דו"ח אמבולנס וכל אסמכתה רפואית אחרת.
  • דווח למשטרה באופן ידני או מקוון על התאונה. דו"ח זה הוא מסמך חשוב המוגש לחברת הביטוח לאחר מכן כחלק ממסמכי התביעה.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    2. את מי תובעים ואיזה פיצוי ניתן לקבל?

    מרבית רוכבי האופנוע מבוטחים בפוליסת חובה מאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ, הפול, הפול. הביטוח מכסה את נזקי הגוף של רוכב האופנוע עצמו ואת נזקי הגוף של צד ג' שנפגע.

    אם רוכב האופנוע רכש פוליסה עם השתתפות עצמית, אזי במקרים שסכום הפיצוי נמוך מ-25 א' ₪, הרוכב לא יהיה זכאי לפיצוי. אם תאונת האופנוע מוגדרת כ"תאונת עבודה" הנפגע יהיה זכאי לפיצוי הן מחברת הביטוח והן מהמוסד לביטוח לאומי.

    גובה הפיצוי לנפגע בתאונות אופנוע תלוי במספר משתנים, כאשר העיקריים הם:

    • גילו של התובע
    • פוטנציאל ההשתכרות העתידית
    • הפגיעה הפיזית שנגרמה
    • ההפסדים בגין התאונה

    ככל שפוטנציאל ההשתכרות של הנפגע גבוה יותר – למשל נפגע שהוא סטודנט הלומד מדעי המחשב סביר שפוטנציאל ההשתכרות שלו יהיה גבוה מנפגע שהוא סטודנט הלומד מדעי הרוח – כך הפיצויים שייפסקו לו, יהיו גבוהים יותר. ככול שתוחלת החיים של הנפגע ארוכה יותר, גם הסכום שייפסק לו יהיה גבוה יותר. אם הנפגעת הייתה אישה בהריון ועוברה נפגע אף הוא, דבר זה יובא בחשבון בחישוב הפיצויים בגין נזקי הגוף.

    3. מדוע חיוני לפנות לעורך דין תאונת אופנוע גם בתאונות קלות?

    גם אם אתם סבורים שנפגעתם בצורה קלה, שספגתם רק מכה שטוחה וכד', ייתכנו מצבים שבהם הכאבים והסיבוכים הרפואיים יופיעו רק לאחר זמן.

    ייעוץ משפטי של עורך דין תאונת אופנוע מקצועי ובעל ידע ברפואה בסיסית, יכוון אתכם לביצוע הבדיקות הרפואיות הנכונות מיד לאחר התאונה. טיפול רפואי מתאים ומונע שיינתן לאחר התאונה עשוי לסייע לכם רבות בהליכים המשפטיים שיבואו לאחר מכן.

    זכרו כי קבלת פיצוי כספי הולם תוך התחשבות במרכיבים העתידיים, תעזור לכם לעבור את תקופת הפציעה, גם אם נדמה לכם היום כי היא תהיה קצרה ולא משמעותית.

    חשוב לזכור כי בתאונות דרכים לא רק הנפגע באופן פיזי זכאי לפיצוי ללא קשר לשאלת אשמתו בתאונה, אלא אף מי שמרגיש שנגרם לו זעזוע נפשי או טראומה כתוצאה מהיותו עד לאירוע, גם הוא זכאי לפיצוי. ייעוץ משפטי של עורך הדין העוסק בתחום זה, יאפשר לכם למָרֵב את זכויותיכם.

    אם נפגעת בדרכך לעבודה או ממנה, או תוך סטייה קלה ממסלולך הקבוע, הרי שאתה זכאי גם לפיצוי מהביטוח הלאומי.

    כיוון שמספר מוסדות מעורבים בתביעה זו, הרי שהכוונה משפטית הכרחית כדי לנתב את התביעה למוסד הראוי לאחר שיקול דעת לאיזה מוסד עדיף להגיש ראשונה את התביעה. למשל, מומחה בלתי תלוי שימונה במסגרת תביעה מול חברת הביטוח, סביר  שיהיה "נדיב"  יותר ממומחה שמוּנָה מטעם ועדת המוסד לביטוח לאומי.

    אם נפגעת בדרכך לעבודה או ממנה, או תוך סטייה קלה ממסלולך הקבוע, הרי שאתה זכאי גם לפיצוי מהביטוח הלאומי

    חשוב לבחור עורך דין אשר זהו עיסוקו העיקרי או הבלעדי אשר ייצג את הנפגע לכל אורך ההליך המשפטי ועדיף כזה שאינו מייצג גם חברות ביטוח.

    שכר הטרחה של עורך הדין נקוב באחוזים מהסכום שנקבע כפיצוי בתביעה. לשכת עורכי הדין קבעה תעריף מקסימלי לתביעות נפגעי תאונות דרכים ותאונות אופנוע בכללן:

    • תביעה המסתיימת בפשרה ללא תביעה – 8%
    • תביעה המסתיימת בפשרה לאחר תביעה – 11%
    • תביעה לאחר פסק דין – 13%

    ולסיכום: תאונות אופנוע הן אירוע שכיח העלול לגרום לפגיעות גוף לרוכב האופנוע ואף לצדדים שלישיים. למרות התדמית ה"קלה" של תאונות אלו, חשוב מאוד לנקוט במספר צעדים לאחר התאונה ובראשם בדיקות רפואיות מקיפות לאיתור פגיעות עתידיות או מתפתחות. ליווי משפטי צמוד הכרחי ע"מ לעמוד על מלוא הזכויות המשפטיות והכלכליות של הנפגע ולמצוא את דרך ההתנהלות הנכונה למול המוסדות השונים המעורבים בתביעה.

    שמחתי להרחיב על תפקידו של עורך דין המייצג נפגעי תאונת אופנוע בשידור בתוכנית פודקאסט:

    גם אם נפגעתם בתאונת אופנוע ללא ביטוח חובה – חשוב שתפנו לעורך דין תאונת אופנוע

    לאחר כל תאונת אופנוע, ולמעשה לאחר כל תאונת דרכים שגרמה לנזקי גוף, חשוב שהנפגע יפנה לעורך דין לענייני תאונות דרכים, שכן עקב ניסיונו הרב, יודע עורך הדין כיצד למקסם את תביעת הפיצויים של הנפגע.

    חשוב במיוחד לפנות לעורך דין לאחר פגיעה בתאונת אופנוע ללא ביטוח חובה.

    הסיבה לכך היא שבתאונות דרכים ללא ביטוח חובה, אין כיסוי ביטוחי. היוועצות בעורך דין תאונת אופנוע, המתמחה בתביעות נזיקיות ובפרט בנזקי גוף – מגבירה באופן משמעותי את הסיכוי של הנפגע לקבל פיצויים, זאת על אף היעדר הכיסוי הביטוחי.

    פנייה לעורך דין תאונת אופנוע היא לא הפעולה היחידה שחשוב לעשות לאחר פגיעה בתאונת אופנוע ללא ביטוח חובה. על הנפגע לאסוף, באופן מיידי, כמה שיותר פרטים לגבי תאונת האופנוע, למשל לאסוף פרטים אישיים מהעדים לה, וכאמור לצלם את זירת התאונה. אם הנפגע יעשה זאת, ניתן יהיה לדעת באופן ברור יותר באשמת מי נגרמה תאונת האופנוע, ויגדלו הסיכויים שהנפגע יקבל פיצויים.

    לא רק מי שנפגע בתאונת אופנוע צריך לפנות לעורך דין תאונת אופנוע

    רבים נוטים לחשוב שרק מי שנפגע בתאונת אופנוע צריך לפנות לעורך דין תאונת אופנוע. אין כל ספק שהנפגע אכן צריך לעשות כן, וזאת, כאמור, על מנת לקבל פיצויים בגובה מקסימלי. עם זאת, הנפגע בתאונת אופנוע הוא לא היחיד שצריך לפנות לעורך דין תאונת אופנוע. גם, למשל, אדם שנהג ברכב פרטי ופגע ברוכב אופנוע, צריך לפנות לעורך דין שכזה. לכך יש שתי סיבות מרכזיות:

    • עורך דין תאונת אופנוע יודע, עקב ניסיונו הרב, מה נהג הרכב הפרטי צריך לעשות (כולל תיעוד האירוע ובנוסף לו) כדי שהסיכוי שבית המשפט יקבע שתאונת האופנוע נגרמה שלא באשמתו – יגבר, והוא צריך לוודא שנהג זה אכן עושה את כל הנדרש לשם כך.
    • חברות הביטוח נוהגות לטעון שגם אם תאונת האופנוע נגרמה באשמת רוכב האופנוע ולא באשמת נהג הרכב הפרטי, אם האחרון היה ער לנעשה בדרך – תאונת האופנוע לא הייתה קורית. לכן, נוטות חברות הביטוח לנכות אחוז מסוים מסכום הפיצוי שמגיע לנהג הרכב הפרטי, בטענת "רשלנות תורמת". עקב ניסיונו הרב של עורך דין תאונת אופנוע, הוא יודע כיצד יש לפעול מול חברות הביטוח, כלומר כיצד לנהל מולן משא ומתן, באופן שלא ינוכה כל אחוז שהוא מסכום הפיצוי שמגיע לנהג זה.

    רכבתם על אופנוע כשרישיון הנהיגה שלכם לא בתוקף ונפגעתם בתאונה? פנו לעורך דין תאונות אופנוע

    בעיקרון, כל אדם שנפגע בתאונת אופנוע (או בכל תאונת דרכים שהיא), זכאי לפיצויים. חריגים לכך הם מקרים בהם התאונה התרחשה בעת שרישיון הנהיגה של הנפגע כבר לא היה בתוקף עקב אי כשירות הנהג לנהוג.

    במקרים רבים, רוכב האופנוע (כלומר הנהג בתאונת הדרכים), טוען שהוא כלל לא ידע שרישיונו נשלל (לדוגמא, אם ההחלטה לשלול את רישיון הנהיגה שלו התקבלה כאשר לא נכח במשפטו, והוא לא קיבל הודעה כלשהי באשר לשלילת רישיונו). אז, בוחן בית המשפט האם רוכב האופנוע לא ידע בתום לב שרישיונו נשלל, או שהוא דווקא כן ידע על כך אך בוחר להתעלם מעובדה זו.

    על מנת שהסיכוי שבית המשפט יקבל את טענת רוכב האופנוע שהוא לא ידע בתום לב שרישיונו נשלל – יגדל, על רוכב האופנוע לפנות לעורך דין תאונות אופנוע, שכן הודות לניסיונו הרב יודע כיצד יש לפעול ואילו מסמכים יש לאסוף, על מנת שטענה זו תוכח. אם בית המשפט משתכנע שרוכב האופנוע לא ידע בתום לב על שלילת רישיונו – רוכב האופנוע מקבל פיצויים.

    פגיעה של רוכב אופנוע בהולך רגל

    פגיעה כזו משמעה תאונת דרכים לכל דבר ועניין ואפילו חמורה יותר! אפילו אם רוכב האופנוע לא פגע באופן פיזי בהולך הרגל, אלא די אם הבהיל אותו וגרם לו לנזק כלשהו כמו למשל, רוכבי אופנוע שמאיצים במהירות מופרזת ורעש המפלט גורם לא אחת לבהלה יתרה בקרב עוברי אורח.

    אחריות רוכב האופנוע גם במקרה כזה הינה אחריות מוחלטת כלפי הולך הרגל והולך הרגל צריך לפעול בדיוק כמו בכל תאונה "רגילה" לצורך קבלת פיצוי על נזקיו ובין היתר – לקיחת פרטים מהרוכב הפוגע, צילום מסמכים, איסוף עדויות, קבלת אישור משטרה ופנייה לקבלת טיפול רפואי.

    בתלות בנסיבות קרות התאונה, יוכל הולך הרגל לתבוע בגין נזקיו את חברת הביטוח שביטחה את האופנוע, או את המוסד לביטוח לאומי (אם מדובר בתאונת עבודה) ובכל מקרה, חשוב להיוועץ בעורך דין תאונות דרכים שכן הנזק להולך רגל מתאונה כזו, סביר להניח שיהיה גדול יותר.

    פציעה של מורכב בתאונות אופנוע

    ההתייחסות לפציעתו של מורכב הינה זהה להתייחסות לנוסע ברכב פרטי אשר היה מעורב בתאונת דרכים כזו או אחרת, למעט העובדה שבאופן טבעי מורכב באופנוע הינו פגיע יותר ופוטנציאל הנזק שעלול להיגרם לו כתוצאה מתאונת דרכים, גם אם לא חמורה, הינו גבוה בהרבה יותר.

    לפיכך, על המורכב לפעול באותו האופן על מנת לתבוע פיצוי בגין נזקיו (ככל שנגרמו) ולהגיש תביעה מתאימה (לחברת הביטוח או למוסד לביטוח הלאומי).

    מהם הגורמים שמשפיעים על גובה הפיצוי של נפגעי תאונת אופנוע

    כמו בכל תביעת תאונת דרכים, נבחן גובה הנזק בהתאם לראשי הנזק הידועים (ובין היתר אובדן השתכרות לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות, עזרת צד שלישי, שיעור נכות רפואית ותפקודית)

    אך תאונת אופנוע מעצם היותה כזו, ברוב המקרים "תספק" לנפגע פיצוי גבוה יותר שכן וכבר מלכתחילה חשוף רוכב האופנוע לפגיעות קשות ומרובות יותר ולכן ועל מנת לקבל את מירב הפיצוי האפשרי, כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום.

    עורך דין תאונת אופנוע - שאלות נפוצות

    מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונת אופנוע?

    גם לתאונות אופנוע קלות עלולות להיות השלכות רפואיות לאחר זמן, השלכות שלהן השפעה רבה על הפיצוי שתקבלו לאחר התאונה. עורך דין תאונות אופנוע יכוון אתכם לקבלת הטיפול הרפואי המתאים תוך שמירת כל המסמכים הרפואיים והאחרים כדי לבסס לאחר מכן את התביעה. ייעוץ משפטי נכון מיד לאחר התאונה, יתווה לכם את הדרך מול הרשויות, המשטרה ובית המשפט.

    את מי תובעים לאחר תאונת אופנוע?

    מרבית רוכבי האופנוע מבוטחים בפוליסת חובה של הפול. הביטוח מכסה את נזקי הגוף של הצדדים השונים ללא קשר לשאלת האשם. התנהלות משפטית נכונה באמצעות עורך דין תאונת אופנוע, תסייע לכם מול הרשויות השונות לקבל את הזכויות המגיעות לכם

    כיצד בוחרים עורך דין תאונת אופנוע?

    חשוב לבחור עורך דין שזהו תחום עיסוקו העיקרי או הבלעדי והוא אינו מייצג חברות ביטוח. עורך דין תאונת אופנוע המתמחה בענף זה, יידע למקסם את תביעת הפיצויים שלכם, וזכרו כי לעיתים מדובר בסכומי כסף גבוהים מאוד.

    כיצד נגזר שכר הטרחה של עורך דין אופנוע?

    שכר הטרחה של עורך דין תאונת אופנוע נקוב באחוזים מהסכום שנקבע כפיצוי בתביעה. סכום זה נע בין 8%-13%, תלוי באיזה שלב התביעה הסתיימה

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף