עורך דין תאונות - COMPENSATION

פיצוי בגין כאב וסבל בתאונת אופנוע

"כאב וסבל" הוא אחד הסעיפים המוכרים בחוק כפיצוי לנפגע בתאונת אופנוע. על הפעולות שיש לעשות לאחר תאונת אופנוע, על סעיפי הפיצוי לנפגעי תאונת אופנוע, וכל המידע בנושא, בכתבה שלפניכם.

על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רוכבי אופנוע נפגעים בתאונות דרכים הרבה יותר מאלו המשתמשים ברכב, עד לכדי 20% מסך ההרוגים והפצועים קשה בתאונות דרכים, נכון לשנת 2020. בחלק מהמקרים מדובר בתאונת דרכים קשה, בחלק מהמקרים מדובר בתאונה קלה, והנפגע ממשיך בדרכו ובחייו מבלי להתייחס למקרה, ולתוצאותיו אשר עשויות לצוץ גם לאחר שבוע או שבועיים, בעיקר בפן הגופני והבריאותי.

תוכן עניינים

נפגעתם בתאונת אופנוע? כך תפעלו מיד לאחר התאונה

גם אם נפגעתם באופן קל, אתם מרגישים טוב, עצמאיים ולא כואב לכם דבר, אין לדעת מה יוליד יום. קבלת פיצוי בגין תאונת דרכים קלה תתאפשר ברוב המקרים רק עם הצגת עדויות וראיות לתאונה. לכן חשוב מאוד, בכל מקרה של פגיעה בתאונת אופנוע לבצע את הפעולות הבאות:

  1. צילום זירת התאונה בצילום סטילס ובצילום וידאו.
  2. איסוף פרטים של כל המעורבים בתאונה – שם מלא, צילום ת.ז, מס' טלפון, צילום רכב, צילום מס' רכב, צילום רישיון נהיגה. אל תחסכו באיסוף פרטים.
  3. שמירת כל התיעוד הרפואי הנוגע לתאונה. אם לא קיבלתם סיוע רפואי, כנראה לא תוכלו לשמור דבר, אבל לפחות שמרתם את הפרטים לגבי התאונה. לכן חשוב מאוד כן לקבל טיפול רפואי לאחר תאונה, מכיוון שאין לדעת מה יקרה בעוד שבוע. אתם עשויים להתעורר עם כאב עז בצוואר גם 10 ימים לאחר התאונה.
    יש לשמור את כל המסמכים הנוגעים לתחום הרפואי: ביקור אצל רופא, פינוי באמבולנס, חוות דעת מומחים, צילומים, מכתב שחרור מהמיון או מבית החולים וכו'.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    קבלת פיצויים עבור התאונה

    בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, רוכב אופנוע, בדיוק כמו נהג רכב או נוסע ברכב, זכאי לקבל פיצויים במידה ונפגע בתאונת דרכים, מבלי להתייחס לשאלת אחריותו. בהנחה שהרוכב מבוטח בביטוח חובה, הוא יכול לפנות לחברת הביטוח ולדרוש פיצויים. ביטוח החובה מכסה נזקי גוף בלבד, אך לא מכסה נזקי רכוש או נזקי צד שלישי.

    במידה ונפגעתם בתאונת אופנוע, ואין זה משנה אם מדובר בתאונה קלה, בינונית או קשה, תוכלו להגיש תביעת פיצויים לחברת הביטוח. ההמלצה היא להגיש את התביעה ולבצע את כל התהליך באמצעות עורך דין מומחה לתאונות אופנוע. לעורך דין תאונת אופנוע תוכלו למסור את כל התיעוד, הראיות והניירת ששמרתם בנוגע לתאונה, ותפקידו להגיש את התביעה לחברת הביטוח במטרה להשיג מקסימום פיצוי בגין הפגיעה.

    מה הפרמטרים המשפיעים על גובה הפיצוי?

    בית המשפט קובע את סכום הפיצוי שמקבל הנפגע מחברת הביטוח, בהתאם למספר פרמטרים וסעיפי נזק המוגדרים בחוק. את סעיפים הנזק המקובלים נפרט בהמשך, כעת נתייחס לפרמטרים המשפיעים על גובה הפיצוי:

    • מה גיל הרוכב בעת התאונה?
    • מה גובה השתכרות הרוכב?
    • האם נקבע שיעור נכות כלשהו?
    • מה מידת הפגיעה בתפקודו? האם יש הזדקקות לסיעוד מצד אדם נוסף?

    בהתאם לנתונים המתקבלים משאלות אלו, קובע בית המשפט את גובה הפיצוי. ככל שהאדם צעיר יותר והפגיעה תשפיע עליו לאורך שנים רבות יותר, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. באופן כללי, ככל שהפגיעה משמעותית יותר לאורך זמן ובהסתכלות קדימה, ומעכבת, מקשה או אף מונעת מהנפגע לקיים חיים עצמאיים ולהשתכר באופן עצמאי לפרנסתו, כך גובה הפיצוי יהיה גבוה יותר.

    ביה”מ קובע את סכום הפיצוי שמקבל הנפגע מחברת הביטוח, בהתאם למספר פרמטרים וסעיפי נזק המוגדרים בחוקמהם סעיפי הנזק המקובלים?

    סכום הפיצוי נקבע בהתאם לסעיפי נזק שונים, ביניהם:

    • כאב וסבל – סעיף זה מתייחס לכאב וסבל, גם נפשי, אשר עשויים להיגרם לאחר התאונה, ויכולים להיות מאופיינים כפיצוי במה שמוגדר כתאונה קלה. הפיצוי הוא סכום מוגבל המחושב בנוסחה משוקללת, ועל פי שיקול דעתו של השופט, עד לגובה מקסימלי בחוק.
    • הוצאות – פיצוי על הוצאות בגין טיפולים רפואיים, תרופות, נסיעות הנוגעות לטיפולים רפואיים ועוד.
    • הפסד שכר – פיצוי עבור הפסד עבודה מיום התאונה, הפיצוי מחולק לעבר – מיום התאונה ועד לקבלת הפיצויים, ולעתיד – במידה ומתקיימת פגיעה עתידית ביכולתו של הנפגע להשתכר.
    • עזרת צד שלישי – במידה והנפגע נסעד על ידי צד שלישי, יכול להינתן פיצוי על כך.

    במידה ונפגעתם בתאונת דרכים על אופנוע, עליכם לפנות לעורך דין המומחה בתאונות אופנוע, על מנת לקבל את מקסימום זכויותיכם כחוק.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף