עורך דין תאונות - COMPENSATION

תאונת אופנוע קלה – האם היא מזכה בפיצוי כספי?

רוכבי אופנוע רבים עשויים להיפגע בתאונת דרכים המוגדרת תאונה קלה. מהי תאונת אופנוע קלה? האם היא מזכה בפיצוי כספי? מה ההליך לקבלת הפיצוי הכספי? כל התשובות במדריך שלפניכם

תוכן עניינים

מהי תאונה קלה?

תאונת אופנוע קלה היא תאונה אשר מתרחשת בעת מגע בין האופנוע לבין כלי רכב אחר, וגם בעת שמתרחשת "תאונה עצמית", כלומר ללא מגע נוסף. גם זו תוגדר כתאונת דרכים. תאונה קלה יכולה להיות תאונה בה למראית עין לא נגרם נזק גופני לרוכב, אך היא עדיין מוגדרת כתאונת דרכים. תאונת דרכים שנפצע בה קל אדם אחד לפחות היא תאונת דרכים קלה.

אובדן שליטה על האופנוע, החלקה, חבלה בגב התחתון, חבלה בכף הרגל בעת הירידה מהאופנוע, כל אלו מוגדרים במסגרת תאונת דרכים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. חוק הפיצויים קובע כי גם במקרה של תאונת דרכים קלה זכאי הרוכב לפיצוי עבור נזקי הגוף שמגרמו לו בתאונה.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    האם תאונת אופנוע קלה מזכה בפיצוי כספי?

    פעמים רבות עולה השאלה האם מגיע פיצוי כספי במקרה של תאונת אופנוע קלה. העניין הוא שלעיתים קרובות, הנפגע לא חש כאב כלשהו, אין פציעה נראית לעין, הוא ממשיך ביומו ולאחר מספר ימים עשוי להתפתח כאב או קושי גופני מסוים. כל תאונת דרכים בה נפגע אדם, היא קודם כל תאונה שיש לדווח עליה, ומיד נפרט כיצד. שנית, זו עשויה להיות תאונה שתזכה את הנפגע בפיצוי כספי.

    כאמור, נזקי תאונה יכולים להיראות מספר ימים לאחר התאונה, או אפילו שבועיים לאחר התאונה. האם יש קשר בין הכאבים לבין התאונה? לא ידוע, איש מקצוע בלבד יוכל לקבוע זאת. תאונת דרכים קלה בהחלט יכולה לזכות בפיצוי כספי, ומיד נפרט כיצד ניתן לקבל אותו.

    פיצוי בגין תאונת דרכים קלה יכול להתקבל עבור הנושאים הבאים:

    1. סעיף "כאב וסבל" – כאשר מדובר בפיצויים במקרה של תאונת אופנוע קלה, מצוי הסעיף "כאב וסבל". סעיף זה מתייחס לפיצוי עבור כאב וסבל גופני ו/או נפשי כתוצאה מהתאונה.
    2. הוצאות רפואיות – בדיקות מיוחדות, הובלת אמבולנס, הוצאות נסיעות לבדיקות ועוד.
    3. הפסד ימי עבודה – פיצוי המתקבל כאשר הנפגע נעדר מעבודתו והפסיד ימי עבודה, משמע הכנסתו פחתה.
    4. קבלת סיוע – עזרה סיעודית, ציוד רפואי, מטפל וכוד.

    מה ההליך לקבלת הפיצוי הכספי?

    יש להגיש תביעה לחברת הביטוח של כלי הרכב הפוגע. במקרה של תאונה עצמית התביעה תוגש לחברת הביטוח של הרוכב. פוליסת הביטוח אמורה לכסות פיצויים עבור נזקי גוף שנגרמו לרוכב. גם במקרה של פיצוי בגין כאב וסבל, יש להגיש תביעה לחברת הביטוח.

    ההמלצה היא להיעזר בעורך דין המומחה לתאונות דרכים בכלל ולתאונות אופנוע בפרט, על מנת לקבל את הסיוע והליווי המקצועי הנדרש.

    כיצד מתבצע חישוב גובה הפיצוי בתאונת דרכים?

    הפיצוי מחושב כפונקציה של מספר גורמים:

    • כושר השתכרות – במידה ואדם נפגע באיבר מסוים אשר משפיע על תפקודו בעבודה ברמה יומיומית, הרי שהסיכוי שיקבל פיצוי משמעותי יותר – הוא גבוה יותר.
    • גילו של הנפגע – בחישוב הפיצוי נלקח בחשבון גיל הנפגע מכיוון שככל שגילו צעיר יותר, כך הפגיעה עשויה להשפיע עליו על פני שנים רבות יותר.
    • שיעור נכות – נקבע על ידי הביטוח הלאומי, וגם במקרה של תאונה קלה ניתן לקבל שיעור נכות.

    עו”ד תאונות אופנוע יוכל להנחות אתכם ולסייע לכם בהגשת התביעה ובהליך לקבלת הפיצויים, גם במידה ופגיעתכם קלהמה עליך לעשות במידה ונפגעת בתאונת אופנוע?

    במידה ונפגעת בתאונת אופנוע, כמו גם אם הינך סבור כי לא נפגעת או נפצעת בגוף או בנפש, עליך לתעד את האירוע לפרטיו – מקום התאונה המדויק, תאריך, שעה, מי לקח חלק בתאונה, תמונות של כלי הרכב, של האנשים שלקחו חלק בתאונה, וכל פרט שיכול לסייע לאחר מכן.

    כבר המלצנו ונמליץ שוב להיבדק רפואית ולדווח על התאונה, למשטרה כמובן ולרופא / בית החולים הקרוב.

    על מנת להגיש תביעה לקבלת פיצויים עם הסיכוי הגבוה ביותר לקבלת פיצויים בפועל, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות אופנוע מקצועי המומחה לנזקי גוף בגין תאונות אופנוע. עורך הדין יוכל להנחות אתכם ולסייע לכם בהגשת התביעה ובהליך לקבלת הפיצויים. גם במידה ופגיעתכם קלה, ייתכן ונעדרתם מהעבודה למספר ימים, או שנשאתם בהוצאות כספיות נוספות על מנת להיבדק רפואית או נפשית, ועל אלו אתם עשויים להיות זכאים לקבל פיצוי.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף