עורך דין תאונות - COMPENSATION

נפגעת בתאונת אופנוע – 5 טיפים שיגדילו את סיכוייך לקבל פיצוי מקסימלי

בכל שנה נפגעים אלפי בני אדם בתאונות דרכים בישראל ובכללם נפגעי תאונות אופנוע. כל אדם יכול, חלילה, להיפגע בתאונת דרכים, ולכן חשוב לדעת כיצד כדאי לפעול על מנת להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי מקסימלי בגין הפגיעה.

תוכן עניינים

לתעד את זירת התאונה ואת המעורבים בה

על הנפגע לבצע פעולות תיעוד שונות:

  • לצלם את זירת התאונה, את העדים לה ואת כל כלי הרכב שהיו מעורבים בה
  • לסקור את מצבו של הכביש, ולצלם את סימני התאונה, ככל שיש כאלה (למשל חלקי רכבים שהתנתקו ממקומם, סימני בלימה וכיו"ב)
  • לאסוף את מספרי הטלפון, ולצלם את תעודות הזהות, רישיונות הנהיגה, רישיונות הרכבים ותעודות הביטוח של הרכבים, האופנועים של כל המעורבים בתאונה.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    לפנות לטיפול רפואי

    לאחר כל פגיעה בתאונת דרכים שהיא תאונת אופנוע, על הנפגע לפנות לטיפול רפואי, גם אם הוא חש בטוב וחושב שהפגיעה כלל לא חמורה. אם הוא לא עושה כן, חברת הביטוח (שאמורה לשלם פיצויים לנפגע) יכולה לטעון שלא קיים קשר סיבתי בין התאונה לבין הנזק שנגרם לו.

    במסגרת הטיפול הרפואי, על הנפגע למסור לרופאים מידע מדויק ומפורט ככל הניתן: עליו לעדכן את הרופאים בדבר כל כאב שהוא חש, וכן לעדכן אותם בפרטי התאונה – מתי התרחשה ובאילו נסיבות, שכן, למשל, אם תאונת הדרכים התרחשה במסגרת עבודתו של הנפגע, או כשהוא היה בדרכו אליה או בדרכו חזרה ממנה, תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה (ואז, למשל, הנפגע יכול וצריך לתבוע גם את המוסד לביטוח לאומי ולא רק את חברת הביטוח).

    לתעד את השלכות התאונה, בעיקר מבחינה רפואית

    על הנפגע לשמור כל מסמך שקשור לטיפול הרפואי שהוא קיבל (או ממשיך לקבל) עקב הפגיעה בתאונת הדרכים. מסמכים כאלה הם, לדוגמא:

    • צילומים שעשה הנפגע עקב הפגיעה
    • דו"ח ביניים מהרופאים בדבר מצבו הרפואי
    • מכתב שחרור מבית החולים.

    כמו כן, על הנפגע לתעד את כל ההוצאות הקשורות לטיפול הרפואי, כמו הוצאות בגין נסיעות לבית חולים/לקופת חולים/למרכז שיקום וכדומה, או הוצאות בגין קניית תרופות שונות שעליו להשתמש בהן עקב הפגיעה.

    לדווח למשטרת ישראל

    כל עורך דין תאונת אופנוע יודע כי אדם שלא מדווח למשטרת ישראל על תאונת הדרכים שבה נפגע, כלל לא יכול להגיש תביעת פיצויים, ועקב כך גם לא יכול לקבל כל פיצוי שהוא. על הדיווח לכלול:

    • פרטים אישיים – הן של הנפגע והן של יתר המעורבים בתאונת הדרכים
    • תעודה מזהה
    • רישיון רכב
    • תעודת ביטוח חובה של הרכב
    • רישיון נהיגה
    • מסמך/מסמכים המעיד/ים על כך שהנפגע קיבל טיפול רפואי עקב הפגיעה בתאונה
    • צילומים מהמקום שבו התרחשה התאונה
    • ציון המועד המדויק של התרחשות התאונה.

    לאחר שמשטרת ישראל מקבלת דיווח שכזה, היא שולחת לנפגע אישור בדבר התרחשות התאונה. כל עוד הנפגע לא מקבל אישור זה, הוא לא יכול להגיש תביעת פיצויים.

    אדם שלא מדווח למשטרה על תאונת הדרכים שבה נפגע, לא יוכל להגיש תביעת פיצויים ולא יוכל לקבל כל פיצוי שהואלהמתין מעט עם הגשת התביעה לבית המשפט

    רבים מהנפגעים בתאונות אופנוע מעוניינים לקבל פיצוי מהר ככל האפשר. לכן, הם נוטים להגיש את תביעת הפיצויים לבית המשפט מיד לאחר תאונת הדרכים. ואולם, הגשה מהירה של תביעת הפיצויים יכולה לגרום לקבלת פיצוי נמוך מזה שהיה ניתן אם התביעה הייתה מוגשת מעט מאוחר יותר.

    כלומר, רצוי שהנפגע יגיש את התביעה רק לאחר התייצבות מצבו הרפואי, כדי שייכלל בה הנזק המלא שנגרם לו כתוצאה מהתאונה. בנוסף, הנפגע צריך לבקש במסגרת תביעתו את מינויים של מומחים רפואיים בתחומי הפגיעה המסוימים שלו. אמנם לא כל חמש הפעולות האלה הן פעולות שחובה לבצע, אך נפגע שיימנע מביצוען, או אפילו מביצוע אחת מהן, צפוי לקבל פיצוי נמוך יותר מהפיצוי שיכול (ואף צריך) היה לקבל.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף