עורך דין תאונות - COMPENSATION

תאונות אופנוע בישראל 2022 – סטטיסטיקה

רכיבה על אופנוע עשויה להראות כפתרון מוצלח לאור מצב הכבישים והתחבורה של ישראל. האופנועים זריזים, יעילים בשעות עומס, ואף חסכוניים בצריכת הדלק, אז מה החסרונות?

בפעם הבאה שתראו אופנוע שעוקף אתכם בפקק בדרך לעבודה, תחכו עם הרהורי הסבת רישיון הנהיגה. מעורבותם הגדולה של הרוכבים בתאונות דרכים קטלניות נמצאת בעלייה מתמדת.

עורכי דין תאונות אופנוע המייצגים נפגעים גם הם לא רואים כל שינוי באופק, כמות הנפגעים גדולה. מה עושים?

תוכן עניינים

ירידה בכמות ההרוגים בתאונות אופנוע ב – 2022

שנת 2021 אופיינה כאחת השנים הקטלניות אם לא הקטלנית ביותר לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל. בשנה זו, נהרגו 89 רוכבים.

כ – 32 רוכבים נהרגו בתאונות עצמיות, 10 רוכבים נוספים נהרגו לאחר שפגעו בעמודי התמך של גדרות הבטיחות בכבישים. 4 רוכבים נוספים נהרגו בנסיעות שטח.

שנה קשה זו הגיעה לאחר שנות שפל בכמות הנהרגים בתאונות אופנוע, בשנים 2019 ו – 2020 נהרגו 69 רוכבים בלבד בכל אחת. לאחר שנה קשה במיוחד, בשנת 2022, נהרגו 77 רוכבי אופנוע וקטנוע בישראל, 12 הרוגים פחות משנת 2021.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    האם מגמת הירידה בשיעור ההרוגים על אופנוע היא אמיתית?

    הירידה בכמות הרוכבים שנהרגו בכבישים בשנת 2022 נראית מעודדת, וזה משמח שהייתה ירידה בתאונות שגובות חיי אדם. אך חשוב לזכור כי מדובר בירידה של 9.5% אחוזים ועדיין מדובר במספר הרוגים גבוה במיוחד, כל חמישה ימים נהרג רוכב אופנוע.

    הרשויות המסוכנות ביותר לרוכבי אופנוע ב – 2022

    לאור התנודתיות בכמות ההרוגים בתאונות של רוכבי אופנוע וגידול שיעור השתתפות הרוכבים בתאונות קטלניות, נאספו נתונים של השנים האחרונות בכדי לנסות להבין מהם המקומות הבולטים בתאונות אופנוע בישראל.

    הנתונים מצביעים על כך שהעיר המסוכנת ביותר לרוכבי האופנוע בישראל היא גבעתיים. התדמית של עיר רגועה ושלווה לא חלה על הרוכבים, שכן כ – 29 אחוזים מנפגעים בתאונות בעיר הם רוכבי אופנוע וקטנוע, מעט יותר מ – 100 רוכבים בתקופה בת חמש שנים.

    תל אביב, העיר בעלת הריכוז הגבוה ביותר של רוכבים על כלים דו גלגליים, ניצבת רק במקום השני. 25 אחוזים מהתאונות בעיר בחמש השנים האחרונות כללו רוכבי אופנוע וקטנוע.

    במקום השלישי והמכובד נמצאת העיר רמת גן. במהלך החמש השנים האחרונות, היו מעורבים 388 רוכבי אופנוע וקטנוע בתאונות ברחבי העיר, שהם 24 אחוזים מכלל התאונות. במקומות הרביעי והחמישי ניצבות אילת וחולון בהתאמה עם יותר מ – 20 אחוזים מקרים של מעורבות רוכבי אופנוע וקטנוע בתאונות.

    חיפה ובאר שבע סוגרות את הרשימה, והן היחידות עם שיעור מעורבות של רוכבים הנמוך מ – 10 אחוזים מכלל התאונות ברשותן.

    כיצד מורידים את חומרת התאונות?

    בשונה מכלי רכב סגורים רבים על הכביש, כלים דו גלגליים נמצאים בנחיתות בטיחותית חמורה. כלים אלה אינם עוטפים את יושביהם, חסרי כריות אוויר ולא נמצאים במודעות גבוהה של שאר נהגי הכביש.

    איך בכל זאת ניתן לשנות את כמות התאונות של רוכבים, או לפחות את חומרת הפגיעה בעת התרחשות תאונה.

    הבלטת האופנוע – משום שאופנועים הם קטנים וצרים באופן יחסי לשאר הכלים על הכביש, נוכחותם נפגעת והם הופכים לפגיעים יותר. לשם כך, קיימים אמצעים פשוטים שניתן להלביש בהם את האופנוע כדוגמת, מחזרי אור גם מצידי האופנוע ופנסים מהבהבים בחלקם האחורי שיגדילו את נוכחותם.

    שינוי דפוסי נהיגה – אופיו של האופנוע, כמו גם היתרונות שהוא מאפשר לרוכב, עשוי להוביל לנהיגה שאינה זהירה. זגזג בין רכבים בפקק, מעבר נתיבים מצידו הימני של הרכב וחוסר התייחסות לחוקי התנועה. את אלה צריך לזנוח, ולנהוג עם מנטליות של נהג ברכב פרטי. רמת הפגיעות הגבוה וחוסר ההגנה צריך להיות לנגד עיניו של הרוכב בכל רגע נתון.

    עייפות ואלכוהול – כאשר רוכב עולה שתוי או עייף על האופנוע אין הזדמנויות שניות. כל מעידה קטנה מובילה לתאונה קשה במיוחד, בשונה מרכב שהיציבות שלו עוד עשויה להגן במעט על יושביו או לאפשר מנוחה והתאוששות לפני ההחלטה לחזור לכביש.

    הגדלת סטנדרט המיגון – הרגל רע של רוכבי האופנוע הוא זלזול בצורך השימוש במיגון מלא ואיכותי. הזמינות של האופנוע, והטרחה שנדרשת בכדי להתמגן מובילה את הרוכבים לצמצמם את המיגון בסביבה הקרובה שלהם, ההרגל הופך לגרוע יותר והתחושה אותה הם מקבלים מובילה שגם בדרך לעבודה המיגון יעלם לאיטו וכאשר מתרחשת התאונה התוצאה כמו ידועה מראש.

    אין התאונה תלויה אלא בנו

    הנתונים לא מאירים פנים, והשינוי המיוחל בתופעה לא מגיע. לכן, חשיבות תרבות הנהיגה והאחריות שלנו כנהגים כלפי הסביבה שלנו הופכת לקריטית יותר מתמיד.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף