עורך דין תאונות - COMPENSATION

מדריך לתאונת אופנוע

אין זה מקרי כי לא כל חברות הביטוח מוכנות לבטח אופנועים בביטוחי חובה, מקיף וצד שלישי ואין זה מקרי כי אנשים רבים מחליטים לוותר על ההנאה שלהם לרכב על אופנועים כאשר הם מתחתנים או מתחילים לבנות משפחה.

אופנועים מהווים את אחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר לתאונות דרכים ומדי שנה ניכרת עלייה משמעותית במספר תאונות הדרכים, מספר הפצועים וכמות ההרוגים.

תוכן עניינים

מאמר זה יגולל בפני הקוראים אשר מעוניינים לקנות אופנוע וכן בפני הקוראים אשר כבר בעלי אופנוע אודות כל הנקודות החשובות ביותר בכל הקשור אל נהיגה על אופנוע ותאונת אופנוע.

תאונת אופנוע וביטוח חובה

חשוב לדעת כי ביטוח חובה במדינת ישראל חל על כל כלי רכב כולל רכב דו גלגלי, כמו למשל אופנוע. במקרה ורוכב אופנוע החליט לוותר על רכישה של ביטוח חובה אם משום הקושי למצוא חברה אשר תעשה לו את הביטוח ואם משום הסכום היקר של הביטוח, חשוב שהוא ידע כי הוא מבצע עבירת תעבורה פלילית.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    בנוסף, אם האופנוע היה מעורב בתאונת דרכים עם אופנוע או רכב אחר והוא אשם, בעל האופנוע יצטרך לקחת על עצמו את הכיסוי של כל הנזקים הגופניים ונזקי הרכוש אותם הוא גרם לרכב האחר. רוכב אופנוע יוכל להגיש תביעת נזיקין רק אם התאונה לא קרתה באשמתו אלא באשמת רכב אחר. הרבה אנשים אינם יודעים כי במקרה בהם נוהג אופנוע נפצע קשה ואין לו ביטוח חובה בתוקף והוא אינו האשם בתאונה אלא נהג הרכב אלא נהג האופנוע האחר, הוא יוכל לדרוש פיצוי.

    פנייה אל עורך דין תאונות אופנוע

    חשוב לקחת בחשבון כי ברגע בו מתרחשות תאונות אופנוע הצעד הראשון והחכם ביותר הוא לטלפן לאמבולנס, לעורך דין תאונת אופנוע בעל ניסיון בתחום ולמשטרה. חשוב מאוד שעורך הדין יגיע בטרם המואשם נחקר במשטרה או שהנאשם יאמר כי אין הוא מוכן לשוחח על הדברים ללא עורך דינו. עורך דין יוכל לספק לרוכב האופנוע את כל המידע המשפטי החשוב אודות זכויותיו, לבחון את המקרה ולייעץ לו בכל הקשור אל הצעדים הנבונים ביותר בהם יש לנקוט הלאה.

    רוכב אופנוע יוכל להגיש תביעת נזיקין רק אם התאונה לא קרתה באשמתו אלא באשמת רכב אחר

    יש לקחת בחשבון כי בית המשפט מתייחס בחומרה רבה לתאונות דרכים שנגרמו על ידי אופנועים ולכן קיימת גם נטייה לעונשים חמורים במקרה בו מוכחת אשמה. בנוסף, פעמים רבות אדם ללא ידע משפטי והכרת בירוקרטיה המשפטית יזכה לפיצוי מזערי ביחס לפיצוי אותו יכול היה להשיג לו עורך דין בעל ניסיון בתחום.

    תאונות אופנוע – פגיעות רבות

    חשוב לא לשכוח כי לאופנוענים רבים יש נטייה להחליק על כבישים רטובים, לאבד שליטה על האופנוע, לנסוע במהירות, לנהוג גם כאשר שותים כוסית או שתיים ולהימנע מתיקונים מסוימים באופנוע וזאת משום יוקר התיקון, דבר אשר יכול להוביל לתאונה. הפגיעות של תאונות אופנוע הן רבות וקשות, אם מדובר על פגיעת ראש, עמוד שדרה, שברים, כוויות ועוד. לכן, חשוב מאוד לנהוג על אופנוע במצב תקין, במהירות המותרת כאשר אתם ערניים.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף