עורך דין תאונות - COMPENSATION

הסיבות המרכזיות לתאונות אופנוע

תאונות אופנוע הן ללא ספק תופעה מדאיגה בשנים האחרונות. מהם הגורמים המרכזיים לתאונת אופנוע? המאמר דן בבעיה ודרכי מניעתה.

תאונות דרכים בישראל הפכו לעניין שבשגרה ואין עוד המדובר בחדשה מרעישה. אחד האספקטים הטרגיים בעובדה זו היא כי תאונות דרכים ניתן למנוע. הסיבות לתאונות ידועות וברורות לכל ועל כן, הדבר נמצא בידיו של כל נהג ובידיה של כל נהגת בישראל.

תוכן עניינים

תאונות דרכים באופן כללי ובפרט, תאונת אופנוע, גורמות לפציעות קשות, לעוגמת נפש גדולה, לכאב ולתחושות קשות. תאונת אופנוע היא התאונה בעלת הפוטנציאל ההרסני ביותר מפאת אופיו של האופנוע, כלי חשוף אשר מאפשר את התרחשותן של פגיעות קשות לרוכבי האופנוע.

תאונת אופנוע מסתיימת ברובם המכריע של המקרים, בפציעה כלשהי. לעיתים מדובר בברי מזל אשר נפצעו באופן קל, אך פעמים רבות, חווים רוכבי האופנועים, פציעות קשות ביותר הדורשות זמן החלמה ממושך. מהן הסיבות המרכזיות בגינן מתרחשת תאונת אופנוע? כיצד ניתן למנוע תאונת אופנוע וכיצד יש לנהוג לאחר תאונת אופנוע?

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    תאונת אופנוע – למה זה קורה?

    כאשר מתרחשת תאונת אופנוע, מתגלה, ברוב המקרים, כי ניתן היה למנוע את התאונה. הסיבה לכך פשוטה – תאונת אופנוע נגרמת בשל התנהגות בלתי זהירה של הנהגים בכביש. הסיבות המרכזיות לתאונות אופנוע, נעוצות אפוא בהתנהלות הנהגים ולפיכך, שינוי התנהגותי, יוביל לצמצום ומניעה של תאונת אופנוע.

    1. נהיגה בכל מצב: נהגים רבים בישראל, עולים על הכביש גם כאשר הם אינם במצב לנהוג. התנהגות שכזו מסכנת אותם ואת שאר הנהגים בכביש. כאשר רוכב אופנוע נוהג כשהוא עייף ומותש או לאחר ששתה אלכוהול, קרוב לוודאי כי תתרחש תאונת אופנוע.
    2. התעלמות מחוקי התנועה: אי ציות לחוקי התנועה השונים מגדילה משמעותית את הסיכוי לקרות תאונת אופנוע. מספיקה חציית קו לבן או נסיעה ברמזור אדום, בכדי שתתרחש תאונת אופנוע.
    3. מהירות מופרזת: נסיעה במהירות מופרזת היא הבטחה להתרחשות תאונת אופנוע. כאשר נוהגים במהירות מופרזת, יכולת התגובה נהיית איטית יותר כך שכל פגם בכביש, עלול להיות קטלני עבור רוכב האופנוע. נהיגה במהירות מופרזת, פירושה, תאונת אופנוע קטלנית.
    4. מעבר לא זהיר של נתיבים: רוכבי האופנוע נוהגים לעיתים לעבור נתיב במהירות רבה וחמור מכך, לעיתים הם עוברים כמה נתיבים בבת אחת, דבר אשר עלול בקלות להוביל לקרות תאונת אופנוע.

    הסיבות המרכזיות לתאונות אופנוע

    מניעת תאונת אופנוע – מדריך לחיים

    מנינו חלק מן הסיבות המרכזיות להתרחשותן של תאונות אופנוע. מובן כי ישנן סיבות נוספות אך ללא ספק, התנהגותם של הנהגים בכביש, היא הגורם הראשי לקרות תאונת אופנוע. עובדה זו מובילה למסקנה הברורה כי ניתן למנוע תאונת אופנוע. כיצד?

    ראשית, יש להתחיל בחינוך הדור הצעיר של הנהגים, להקשיח את תנאי קבלת הרישיון ולבצע הכשרות מקיפות ומסודרות באשר לנהיגה בכלל ולנהיגה באופנוע בפרט. המחשת המסוכנות של תאונת אופנוע וההשלכות האפשריות לה, תוביל לזהירות רבה יותר בקרב נהגים.

    בשנים האחרונות, ישנה נטייה להחמיר עם עברייני התנועה אך הגברת האכיפה והחמרה בענישה, אין בהם לבדם, לצמצם ולמנוע תאונת אופנוע. השינוי המרכזי חייב להיעשות בחשיבה, שינוי בגישה לחיים. המודעות לחשיבות אמצעי המיגון כגון קסדה ומעיל, איננה גבוהה דיה בקרב נהגי האופנועים וראייה לכך, ניתן לראות בעובדה כי ישנם רוכבי אופנועים הנוהגים ללא קסדה או אשר נוהגים עם קסדה שאינה מתאימה להם.

    ציות לכללי התנועה, נסיעה במהירות המותרת, הגברת תשומת הלב והערנות בתנאי מזג אוויר קשים, גם לאלו יש תפקיד חשוב ומרכזי במניעת תאונות בכלל ומניעת תאונת אופנוע בפרט.

    מה עושים לאחר תאונת אופנוע?

    1. רישום בזירת התאונה: מיד לאחר קרות תאונת אופנוע, אם הדבר אפשרי, יש לקחת את פרטי הנהגים המעורבים בתאונה לרבות שמם, פרטי הביטוח, מספרי הרכבים וכולי. אם היו עדים לתאונה, כדאי לקחת גם את פרטיהם.
    2. קבלת אישור מן המשטרה: נפגעים בתאונות דרכים זכאים לטיפול ראשוני חינם אך לשם קבלתו, יש לגשת למשטרה לקבלת אישור על התאונה.
    3. קבלת טיפול רפואי: בין אם המעורבים בתאונה נפצעו פציעות קלות ויבשות ובין אם פציעות קשות, יש לגשת לקבלת טיפול רפואי אשר יתעד את כל אשר אירע במסגרת תאונת אופנוע.
    4. איסוף ושמירת מסמכים: עורך דין תאונת אופנוע תמיד יבהיר כי אחת הפעולות החשובות ביותר שיש לעשות לאחר תאונת אופנוע, הוא איסוף המסמכים הרפואיים ושמירתם. יש לשמור בצורה מסודרת על כל מסמך רפואי, לרבות תוצאות בדיקות וחוות דעת רפואית. כמו כן, יש לשמור קבלות של כל ההוצאות הכספיות שנאלץ הנפגע להוציא עקב תאונת אופנוע.

    תאונת אופנוע יכולה לקרות לכל אחד, בכל זמן ומסיבות שונות. לצד הגברת האכיפה והחמרה בענישה של עבירות התעבורה, יש לפעול להגברת המודעות, הגדלת הערנות ונקיטת כל אמצעי הזהירות הזמינים לנו, הכול במאמץ משותף למנוע תאונת אופנוע.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף