עורך דין תאונות - COMPENSATION

מה הפיצויים שמקבלים בעקבות תאונת דרכים?

אירוע של תאונת דרכים, לצערנו, הינו שכיח בימינו ובפרט במדינתנו בה לרוב האזרחים ישנו רכב פרטי וקיים ריבוי רכבים על כבישי ישראל שלא לדבר על הפקקים! אירוע של תאונת דרכים יכול להיות אירוע טראומתי, תלוי כמובן בהיקף התאונה והוא יכול לגבות מחיר כספי, נפשי וגופני ולעיתים גם מחיר של אובדן חיי אדם.

מה הפיצויים שמקבלים בעקבות תאונת דרכים?

אז מה קורה אם, חלילה, קרתה לי תאונת דרכים? אילו פיצויים כספיים מגיעים לי? וממי? כדי לענות על השאלה עלינו לבדוק תחילה, באיזו תאונת דרכים מדובר?

תוכן עניינים

באיזו תאונת דרכים מדובר?

ראשית, כאמור יש לבחון באיזו תאונת דרכים מדובר – האם זוהי תאונת דרכים במסגרת העבודה, דהיינו – בדרכי לעבודה או בחזרתי ממנה או תוך כדי עבודתי. או שמא, תאונת דרכים "רגילה" בזמני החופשי סתם כך, בדרך לחופשה או לחברים וכיוצא בזה.

ישנה חשיבות מבחינת הפיצויים שיגיעו לי באיזה סוג של תאונת דרכים נפגעתי?

  1. בתאונת דרכים במסגרת העבודה – ניתן לקבל פיצויים כספיים הן מהביטוח הלאומי והן מביטוח החובה בחברת הביטוח של הרכב שהיה מעורב בתאונה. (אם מדובר בהולך רגל או רוכב אופניים יש לפנות לחברת הביטוח של הרכב הפוגע ובאם מדובר בתאונה בה אתה נהגת או נסעת יש לפנות לחברת הביטוח של הרכב שלך).
  2. בתאונת דרכים במסגרת תאונת דרכים "רגילה" – ניתן לקבל פיצויים כספיים מביטוח החובה של חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע – בין אם זה חברת הביטוח של הרכב שלך או של רכב שפגע בך כהולך רגל / כרוכב אופניים כל עוד לא נהגת או נסעת ברכב.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    יוסף, כי במקרה של תאונת דרכים בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים , חלה אחריות מוחלטת לנהג הפוגע ואין צורך להוכיח מי אשם ומכאן גם אחריות של חברת הביטוח של הרכב הפוגע לשאת בתשלום הפיצויים למי שנפגע בתאונה.

    ובכן, לאילו פיצויים יהיה זכאי נפגע בתאונת דרכים? להלן ננסה לפרט בקצרה.

    לאילו פיצויים זכאי נפגע בתאונת דרכים?

    כאמור, באירוע של תאונת דרכים יכולות להיגרם לי מספר פגיעות:

    פגיעה פיזית – נזק גוף ממשי, חבלה או חלילה אובדן חיי אדם.

    פגיעה נפשית – כתוצאה מטראומה בעקבות התאונה ונסיבותיה הפוגעת בתפקודי.

    פגיעה כספית – כתוצאה מהפגיעות הנ"ל:

    • אובדן כושר עבודה.
    • כאב וסבל מהתאונה.
    • הצורך בלקיחת עזרת צד ג' של חברים או בני משפחה או סיוע של בעלי מקצוע.
    • הוצאות על נסיעות מוגברות לטיפולים רפואיים וכיו"ב (אם בעקבות התאונה אינני יכול לנהוג או לנסוע בכוחות עצמי).
    • הוצאות רפואיות בגין תרופות, טיפולים, עזרים רפואיים וכיו"ב.

    כל הנזקים הנ"ל מזכים בפיצויים כספיים בגין תאונת הדרכים.

    למי פונים כדי לקבל פיצויים בגין התאונה?

    אם מדובר בתאונת עבודה – יש לפנות תחילה למוסד לביטוח לאומי בתביעה לדמי פגיעה והכרה בתאונה כתאונת עבודה, ובאם הביטוח הלאומי יכיר בתאונה במסגרת תאונת עבודה, אני אהיה זכאי לפיצוי של "דמי פגיעה " דהיינו פיצוי כספי עד 91 ימים בגין פגיעתי בתאונה כל עוד לא שבתי לעבודתי.

    אם מדובר בתאונת עבודה - יש לפנות תחילה למוסד לביטוח לאומי בתביעה לדמי פגיעה

    אם חלילה, לאחר תקופה זו תיוותר לי נכות רפואית כתוצאה מפגיעה פיזית בתאונה, אזי ניתן יהיה להגיש "תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה" במסגרתה יבחן המוסד לביטוח לאומי את הנזק הפיזי שנגרם לי ואם נותרה לי נכות כתוצאה מכך, כאשר מעל 9% נכות צמיתה אהיה זכאי למענק חד פעמי או קצבה חודשית תלוי במדרג הקבוע בביטוח הלאומי לפי אחוזי הנכות שנקבעים. בנוסף לכך, אוכל לפנות בתביעה כספית בגין כל רכיבי הגופנית והנפשית כאמור לעיל, לחברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע בביטוח חובה.

    אם מדובר בתאונה "רגילה" – יש לפנות לחברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע בביטוח חובה, בדרישה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לי בעקבות התאונה ובאם חברת הביטוח מסרבת לשאת בתשלום הפיצויים יש להגיש תביעה בנדון במסגרת תביעה לפיצוי נפגעי תאונת דרכים, לבית המשפט המוסמך.

    סיכום

    אדם שנפגע בתאונת דרכים, בהחלט זכאי לפיצויים כספיים בגין נזקיו הפיזיים והנפשיים, בין אם מדובר בתאונת דרכים לכאורה פשוטה וקלה ובין אם חלילה בתאונת דרכים קשה. החוק מחייב פיצוי הנפגע במקרה זה ורצוי ומומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום כדי למצות את מלוא הפיצויים שמגיעים לך במקרה חלילה של תאונת דרכים.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף