עורך דין תאונות - COMPENSATION

בלט דיסק צווארי כתוצאה מתאונת דרכים (מדריך משפטי)

בלט דיסק כתוצאה מתאונה מעלה סוגיות מורכבות בהיבט הרפואי משפטי של אחוזי נכות. עיקר הפיצוי שניתן לנפגעים בתאונה לא ניתן עבור הפגיעה עצמה או עבור אחוזי הנכות, אלא עבור הפסד כספי שנגרם בעקבותיהם.

תוכן עניינים

מהו בלט דיסק צווארי?

הדיסק הבין חולייתי הוא מבנה המורכב מגרעין ג'לטיני גמיש שעטוף בשכבות חזקות. תפקידיו המרכזיים הוא מניעת חיכוך בין החוליות המעניק לעמוד השדרה את הגמישות ואת יכולת התנועה שלו והיותו בולם זעזועים העוברים בעמוד השדרה.

באופן שגרתי מופעלים על הדיסקים הבין חולייתיים עומסים רבים שעלולים לגרום לשחיקה הדרגתית של השכבות העוטפות את גרעין הדיסק. הבעיה המרכזית מתעוררת כאשר הדיסק מתעוות ומתחיל לפלוש לכיוון תעלת השדרה.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    בלט דיסק שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים

    באופן עקרוני בלט דיסק יכול להיגרם כתוצאה משלוש סיבות –

    • שחיקה הדרגתית של הדיסק עם השנים.
    • פגיעה טראומטית כתוצאה מחבלה כמו נפילה מסולם או תאונת דרכים.
    • אפשרות שמשלבת בין השניים – שחיקה הדרגתית ואיטית המתפתחת לכדי נזק כתוצאה מטראומה, כמו תאונת דרכים.

    מהות הפגיעה בדיסק הבין חולייתי תלויה מאוד בסוג התאונה ובתנועת הגוף במהלך התאונה.

    מה המשמעות הקליניות של בלט דיסק?

    באופן עקרוני הפגיעה בדיסק מופיעה בשלוש דרגות חומרה. בלט דיסק היא הדרגה הקלה ביותר, בקע דיסק היא הדרגה הבאה ופריצת דיסק היא הפגיעה הקשה ביותר, עם זאת, פעמים רבות דווקא תסמיני הבלט יהיו החמורים ביותר.

    התסמינים תלויים במיקום של הדיסק, באופן שבו הוא מתעוות ובמיקום המדויק של הלחץ שהוא מפעיל.

    במקרים מסוימים בלט דיסק יגרום ללחץ על סיב עצב בתעלה העצבית שבעמוד השדרה וכתוצאה מכך יוביל לחולשת שרירים בגפיים התחתונות או לתסמינים נוירולוגיים חמורים, לעומת זאת, רבים מסתובבים עם פריצת דיסק ללא שהם יודעים.

    את בלט הדיסק ניתן לאבחן באמצעות בדיקות הדמיה כמו למשל MRI או CT וחומרת הבלט מוגדרת הן לפי ממצאי ההדמיה והן לפי התסמינים הקליניים מהם סובל המטופל.

    מה הדבר הראשון שעלי לעשות במקרה של תאונת דרכים בה נגרם נזק לגב?

    באופן כללי הדבר הראשון שיש לעשות לאחר תאונת דרכים הוא לגשת לחדר מיון ולעבור את הבדיקות המתאימות. זהו שלב הכרחי בכדי להיות זכאי בשלב מאוחר יותר לפיצויים. במידה והנפגע לא יתפנה ישירות לאחר התאונה לחדר המיון, יהיה לו קשה יותר להוכיח כי מקור התסמינים בבלט דיסק נגרם בתאונה.

    אחוזי נכות בגין בלט דיסק

    בלט הדיסק לכשעצמו לא מחייב קביעה של אחוזי נכות. בדרך כלל, במצב בו אין הגבלה בתנועות לא תוכר נכות על ידי ביטוח לאומי.

    הפתרון הוא להדגיש את הפגיעה הנוירולוגית, ככל שקיימת.
    רק אדם שחווה קשיים תפקודיים קשים יוכל להגיש תביעת נכות כללית.

    ביטוח לאומי יזמן את המבקש לוועדה רפואית שתבחן מצבו ותחליט האם להעניק לו אחוזי נכות. לוועדה חשוב להגיע עם כל תוצאות בדיקות ההדמיה – CT, רנטגן, מיפוי עצמות, MRI, סריקות מוח ועוד.
    קיימת חשיבות עליונה לבדיקתו הקלינית של רופא הוועדה ולהתרשמות שלו ממצב הנפגע.

    במהלך הוועדה, הרופא צפוי לשאול שאלות בנוגע למצבו הרפואי של הנפגע ולכן חשוב להציג בצורה ברורה כיצד הפגיעה שינתה את אורח חייו. כמו כן, ייבדק גם העבר הרפואי במידה וקיימת פגיעה מהעבר המשליכה על הפגיעה הנוכחית.

    פיצויים עבור בלט דיסק בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה

    ככל שמדובר בפגיעה שהוגדרה כתאונת עבודה, הנפגעים זכאים הן לפיצויים מטעם חברת ביטוח החובה והן לפיצויים מהמוסד לביטוח הלאומי. פריצת הדיסק עלולה לגבות מחיר כבד שכולל הפסד של ימי עבודה, פגיעה בכושר העבודה וכאב וסבל.

    קשיים אלה יעלו לכדי תחשיב מסודר על ידי הגורמים בביטוח לאומי שיקבעו את גובה הפיצויים על סמך חומרת הפגיעה ומצבו הרפואי של הנפגע.

    לסיכום, פגיעות בעמוד השדרה שנגרמו עקב תאונת דרכים עשויות להיות קשות ומורכבות, שחומרתן עלולה להיבנות עם הזמן ולא בהכרח נולדו מקרות התאונה.

    לכן, חשוב מאוד לאחר קרות תאונת דרכים לפנות לחדר המיון ולקבל את הטיפול המתאים ואת הרישומים הרפואיים המבוקשים לצורך תביעת זכאות לביטוח לאומי או לביטוח האישי של הנפגע.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף