עורך דין תאונות - COMPENSATION

פגעת עם האוטו ברוכב אופנוע – מה עליך לעשות?

בכל שנה מתרחשות תאונות דרכים רבות בישראל, ולרבות תאונות בהן מעורב אופנוע – בין אם כפוגע ובין אם כנפגע. מאמר זה יסביר מה צריך לעשות אדם שפגע עם רכבו ברוכב אופנוע.

תוכן עניינים

יש לתעד הכל במטרה להוכיח שאינך אשם

חשוב להבהיר, שלפני עשיית כל פעולה שהיא, אדם שפגע עם רכבו בכל אדם שהוא – בין אם ברוכב אופנוע, בין אם בהולך רגל ובין אם בנהג/נוסע ברכב אחר – צריך לעצור את רכבו ולדאוג לכך שהנפגע מקבל טיפול רפואי במידת הצורך.

בנוסף, בכל מקרה שבו הנהג לוקח אחריות על מעשהו ומבין כי תאונת הדרכים נגרמה באשמתו הישירה, עליו למסור לנפגע (במאמר זה, הנפגע הוא רוכב האופנוע) את פרטיו האישיים, לרבות פרטי פוליסת הביטוח שלו – על מנת שרוכב האופנוע יתבע את חברת הביטוח של נהג הרכב הפוגע.

ואולם, ייתכנו מקרים שבהם נהג הרכב, על אף שפגע ברוכב האופנוע – אינו אשם, ולכל הפחות, ברוב המקרים, אותם נהגים, בין אם הם אשמים ובין אם לא – מאמינים שתאונת הדרכים לא נגרמה באשמתם.
כדי להוכיח שאינו אשם, או לכל הפחות להגביר את הסיכוי לכך שלא ייקבע שהוא אשם, על הנהג לבצע מספר פעולות, בדגש על תיעוד האירוע:

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    ראשית, עליו לצלם את שטח התאונה, את העדים האפשריים, את מצבו של האופנוע וכן לברר האם רוכב האופנוע רכב לבדו או שהרכיב עוד אדם, האם על האופנוע היה משקל כבד או לא וכדומה.

    בנוסף, על הנהג לצלם את סימני התאונה שעל הכביש, כמו חלקים מהרכב ו/או מהאופנוע שיצאו ממקומם והתפזרו על הכביש, סימני בלימה וכדומה. סימני התאונה מסייעים פעמים רבות לבוחן התאונות בשחזור מהלך התאונה ובמענה על השאלה מיהו האשם בתאונה.

    כמו כן, חשוב שהנהג ימסור לבוחן המשטרה את תוכן השיחה ואת חילופי הדברים שנערכו בינו לבין רוכב האופנוע מיד אחרי התאונה.

    האם אתה יכול לקבל פיצויים אם פגעת עם רכבך ברוכב אופנוע?

    כאמור, אם נהג הרכב מבצע מספר פעולות, בדגש על תיעוד האירוע, הדבר יכול להגביר את הסיכוי לכך שלא ייקבע שהוא אשם בתאונה, זאת על אף שהוא פגע עם רכבו ברוכב אופנוע (ועל כך אין ויכוח).

    וכמו שנהג שפגע יכול שלא להיות אשם בתאונה, הוא גם יכול לקבל פיצויים. ואולם, בתאונות דרכים רבות, ובפרט בתאונות שבהן מעורב אופנוע, יכולה חברת הביטוח לנכות אחוז מסוים מסכום הפיצוי שכביכול מגיע לנהג הרכב, עקב "רשלנות תורמת".

    כלומר, חברת הביטוח טוענת, למשל, שגם אם התאונה נגרמה באשמת רוכב האופנוע (נסע בחוסר זהירות, נכנס בפראות לנתיב בו נסע הרכב ולכן הרכב פגע בו), הרי שגם נהג הרכב אשם בתאונה שכן אם היה ער למתרחש בכביש, התאונה לא הייתה קורית.

    פנה תמיד לעורך דין תאונת אופנוע

    פעולה חשובה נוספת שעל נהג הרכב לעשות היא פנייה לעורך דין תאונת אופנוע. שתי סיבות עיקריות לכך:

    ראשית, הודות לנסיונו הרב, יודע עורך דין תאונת אופנוע מה חשוב שנהג הרכב יעשה (כולל ובנוסף לתיעוד האירוע) על מנת להגביר את הסיכוי שלא ייקבע שהוא אשם, ומתפקידו לוודא שהוא אכן עושה זאת.
    בנוסף, עורך דין תאונת אופנוע יודע כיצד לנהל משא ומתן מול חברות הביטוח, ובכך להגביר את הסיכוי שלא ינוכה, בגין רשלנות תורמת, אחוז מסוים מסכום הפיצוי שמגיע לנהג.

    לסיכום, כל אדם שפגע עם רכבו בכל אדם, צריך קודם כל לעצור את רכבו ולוודא שהנפגע מקבל טיפול רפואי הולם.

    אם מדובר בנהג רכב שפגע ברוכב אופנוע, והוא מאמין כי התאונה לא נגרמה באשמתו, עליו לבצע מספר פעולות, בדגש על תיעוד האירוע, כמו צילום שטח התאונה, צילום האופנוע ובירור מצבו של רוכב האופנוע, צילום סימני התאונה שעל הכביש ומסירה לבוחן המשטרה את חילופי הדברים שנערכו בינו לבין רוכב האופנוע אחרי התאונה.

    למרות שהנהג פגע עם רכבו ברוכב האופנוע, הוא יכול לקבל פיצויים, אך בתאונות רבות שבהן מעורב אופנוע, חברת הביטוח יכולה לנכות אחוז מסוים מסכום הפיצוי שנהג הרכב אמור כביכול לקבל, עקב "רשלנות תורמת".

    חשוב שנהג הרכב יפנה לעורך דין תאונת אופנוע, זאת כדי שיהיה בטוח שהוא אכן עושה את כל הפעולות האפשריות שיכולות להגביר את הסיכוי לכך שלא ייקבע שהוא אשם, ואם אכן נקבע שהוא לא אשם – עורך הדין יכול לגרום לכך שלא ינוכה אחוז מסוים מסכום הפיצוי שעל הנהג לקבל.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף