עורך דין תאונות - COMPENSATION

עורך דין תאונת קטנוע – ייצוג נפגעי תאונות קטנוע

מרבית תאונות הדרכים הן תאונות שבהן מעורב אופנוע או קטנוע.
קטנוע, בניגוד יחסי לאופנוע ובוודאי בניגוד לרכב, הוא כלי תחבורתי הסובל מרמת בטיחות נהג נמוכה ביותר, זאת בשל מבנהו הקל הגורם לחוסר יציבות. בשל סיבות אלו, מסרבות חברות הביטוח לבטח נוסעי כלי דו גלגלי שכן ריבוי מספר תאונות אופנוע או קטנוע יחד עם העובדה כי במרביתם נגרמים נזקי גוף הגוררים פיצויים כספיים גבוהים, מרתיעות את חברות הביטוח.

לכך הוקם המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) המבטח את נוסעי הרכב הדו גלגלי.

תוכן עניינים

למה חשוב להיות מיוצג בידי עורך דין תאונת אופנוע/קטנוע?

ישנם מקרים שבהם נראה כי לנפגע אין כל סיכוי לקבל פיצוי או סיוע כלשהו. למשל כאשר הנהג נוסע ללא רישיון נהיגה בתוקף או ללא ביטוח תקף. לכאורה אין חברת ביטוח שתשלם עבור הנזקים שאותם גרם הנהג לעצמו או לאחרים. את מי תובעים? האם הנפגעים לא יקבלו פיצוי כלשהו? באלו מקרים יהיה זכאי רוכב הקטנוע לפיצוי?

  1. כאשר התאונה נגרמה בשל רשלנותו של הנהג האחר – למשל, קרה מקרה ונהג קטנוע ללא ביטוח נפגע מכלי רכב נוסע שהיה מבוטח. כאמור, נהג הקטנוע נסע ללא ביטוח ולכן לא היה זכאי לתבוע עפ"י החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. אלא שעורך דינו תבע עפ"י פקודת הנזיקין את חברת הביטוח שביטחה את הרכב והתובע זכה בפיצוי של 2.5 מיליון ₪. זאת כאמור כאשר התאונה מתרחשת בשל אשמתו של הצד הפוגע בנהג הקטנוע הנוסע ללא ביטוח.
  2. כאשר נהג הקטנוע מוכיח כי לא ידע ולא היה עליו לדעת כי אין ביטוח תקף – למשל כאשר עובד המחלק עיתונים מקבל קטנוע ממעבידו לצורך נסיעת עבודה, שליח פיצה מקבל קטנוע לצורך ביצוע שליחויות – והמעביד מסתבר, לא טרח לעשות ביטוח. במקרים כאלו זכאים הנפגעים לקבל פיצוי עפ"י חוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים, והתביעה מוגשת נגד "קרנית" שהיא קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים שאינם זכאים משפטית, לתבוע את חברת הביטוח.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    נדגיש כי אם נהג הקטנוע ידע כי הוא נוהג ללא רישיון או ביטוח בתוקף, הרי לא רק שחברת קרנית לא תפצה אותו, אלא היא אף עלולה לתבוע ממנו שיפוי על תשלומיה לצדדי ג' שנפגעו מאותו הנהג, וייתכן כי מדובר בסכומים נכבדים מאוד.

    באירועים כגון אלו, ייעוץ וייצוג משפטי בידי עורך דין תאונת אופנוע/קטנוע יכולים לסייע לנפגע שכן עורך הדין הבקי במלאכתו, יגיש את תביעת הפיצויים לגוף המתאים ובכך ישמור על זכויותיו של הנפגע.

     נפגעתי בתאונת קטנוע ואיני יכול לשוב לעבודה. מה עורך הדין יכול לעשות עבורי?

    כיוון שרבים מנפגעי תאונות אופנוע או קטנוע, סובלים מפגיעה כלשהי, חשוב לדעת כי המבוטח זכאי לקבלת "תשלום תכוף". תשלום תכוף פירושו תשלום המשולם לנפגע בתאונת הדרכים על חשבון הסכום הסופי שייפסק לו בסיום התביעה ובקבלת פסק הדין או על חשבון הפיצויים שנקבעו בהסכם פשרה עם חברת הביטוח.

    לא כל הנפגעים מודעים לזכות זו ולכן חשוב להתייעץ או להיות מיוצג בידי עורך דין תאונת אופנוע (או קטנוע) שידאג לקבלת התשלום התכוף המחושב עפ"י השתכרות הנפגע וקריטריונים נוספים.

    עורך דין תאונת אופנוע חייב להכיר מונחים ומושגים רפואיים, וחייב להיות בעל ידע בסיסי בתחוםאז איך בוחרים עורך דין תאונת אופנוע/קטנוע?

    1. ייצוג נפגעי תאונת אופנוע או קטנוע, זו התמחות. ההתמחות דורשת את הכרת הרשויות הרלוונטיות, מוסדות ממשלתיים, המוסד לביטוח לאומי ועוד. לכן כדאי לבחור עורך דין תאונת אופנוע שזו התמחותו הייחודית או העיקרית. עורך דין זה יידע לעמוד על זכויותיך המשפטיות לעיתים גם במקרים שבהם נראה לך כי אינך זכאי לפיצוי כלשהו.
    2. כדאי לבחור בעורך דין תאונת אופנוע או קטנוע, המתמחה בייצוג נפגעים ולא בייצוג חברות ביטוח. שכן ייצוג של שני צידי המתרס, הגם שלא באותו אירוע, עלול לפגום בייצוגך המשפטי בשל ניגודי אינטרסים שונים של עורך הדין, שאינך מודע להם.
    3. עורך דין תאונת אופנוע חייב להכיר מונחים ומושגים רפואיים, וחייב להיות בעל ידע בסיסי בתחום. מרבית התביעות בגין נזקי גוף נשענות על אסמכתאות רפואיות ועורך דין הבקי בתחום ומצוי ברזי הרפואה, יידע לנתב את התביעה בנתיב הנכון ביותר כדי למקסם את זכויותיך המשפטיות.
    4. בדוק במרשתת: היום, הכול גלוי. בדוק, השווה, בחן המלצות וקבל החלטה.

    אם נרצה לתמצת נוכל לומר כי ישנם מקרים שבהם רוכב קטנוע שנפגע בתאונה אינו מודע כלל לזכויותיו ולכך שהוא זכאי לפיצויים. הבאנו דוגמאות של נהג ללא רישיון בתוקף או ביטוח בתוקף הזכאי לפיצוי במקרים שבהם הרכב הפוגע הוא האשם, או כאשר לא ידע על העדר הביטוח או העדר רישיון בתוקף.

    עמדנו על חשיבות קבלת "תשלום תכוף" במקרים שבהם נבצר מהנפגע לשוב לעבודתו. לאור כל זאת הדגשנו את חשיבות קבלת הייעוץ והייצוג המשפטי בידי עורך תאונת אופנוע/קטנוע, הבקי בחוקים השונים הרלוונטיים ובדרכי ההתנהלות מול המוסדות, ובידו לסייע לך הנפגע, לעמוד על זכויותיך המשפטיות והכספיות.

    עורך דין תאונת קטנוע - שאלות נפוצות

    מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונת קטנוע?

    קטנוע מעצם טבעו הוא כלי המועד לתאונות. זו הסיבה שחברות ביטוח רבות מסרבות לבטח רוכבי קטנוע. עורך דין תאונת קטנוע הבקי בתחומו, יידע להפנות את התביעה למוסד הנכון, לבחור את החיקוק שעל פיו תובע ולמצות את זכויות הרוכב.

    לְמה זכאי נפגע תאונת קטנוע במקרה של אובדן יכולת עבודה?

    המבוטח זכאי לקבל תשלום תכוף שפירושו תשלום לרוכב הקטנוע שנפגע על חשבון הסכום הסופי שייפסק לו לאחר סיום התביעה. כיוון שלא כל הנפגעים מודעים לזכותם זו, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין קטנוע הבקי בזכויות הנפגעים.

    עובד נפגע בתאונת קטנוע שקיבל מהעבודה, הקטנוע היה ללא ביטוח חובה. מה עליו לעשות?

    אם רוכב הקטנוע לא היה מודע ולא היה עליו לדעת כי הקטנוע הוא ללא ביטוח חובה, הרי שהוא זכאי לפיצוי על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. התביעה מוגשת נגד קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. גם במקרה זה ייעוץ משפטי מקצועי יכוון את התובע למוסד הנכון להגשת התביעה.

    איך בוחרים עורך דין תאונת קטנוע?

    ייצוג בתאונת דרכים בכלל ותאונת קטנוע בפרט, דורש מומחיות. על עורך הדין להכיר את הרשויות הרלוונטיות, את המוסדות הממשלתיים, הביטוח הלאומי ועוד, וכן לדעת להתנהל מול ועדות רפואיות ומומחים רפואיים שונים. כדאי לשמוע המלצות, להיפגש אישית עם עורך הדין ולבחור את המתאים לכם.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף