עורך דין תאונות - COMPENSATION

סטטיסטיקה של תאונות אופנוע בישראל שאתה חייב להכיר

ללא ספק במדינה פקוקה וסואנת כמו שלנו התניידות על ידי אופנוע עשויה לשפר את איכות החיים ולקצר את זמני הנסיעות ולהקל במציאת חניה. אולם יחד עם זאת, רכיבה על אופנוע טומנת בחובה סיכון גבוה מאוד. הסיכון הגבוה נעוץ במספר התאונות שבהן מעורבים רוכבי אופנוע וכן בפגיעות הגוף שחווה הרוכב כתוצאה מקיומן.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוציאה דו"ח אשר בו פורט מצב הבטיחות בכבישי ישראל. כחלק מהדו"ח עלה נתון מדאיג בכל הנוגע לפגיעה של רוכבי אופנועים.

תוכן עניינים

הנתונים מראים כי קיימת עלייה חדה במספר התאונות הקטלניות ובייחוד במספר התאונות שבהם מעורבים רוכבי אופנוע.

אופנוע מול כלי רכב פרטיים

מהנתונים עולה כי ביחס למשתמשי הדרך האחרים מעורבותם של רוכבי האופנוע בתאונות גבוהה בהרבה. על כל מיליארד ק"מ שנסעו בו כלי רכב, היו רוכבי אופנוע מעורבים ב644.9 תאונות המוגדרות כחמורות. בעוד כלי רכב שאינם אופנוע היו מעורבים לאותו מרחק נסיעה רק 42.1 תאונות. כלומר- מעורבותם של רוכבי האופנוע בתאונות חמורה גובהה ממעורבות של כלי רכב אחרי פי 15.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    כמו כן, מהדו"ח עולה כי מספר הנפגעים כתוצאה מתאונות של רכב דו-גלגלי הוא בשיעור גבוה יותר משיעור הנפגעים מרכבים פרטיים. הפער עולה לכדי מצב שבו מתאונת אופנוע נפגעים פי 4 יותר משתמשי דרך.

    גורמים נוספים המשפיעים על היקף התאונה ותוצאותיה

    גיל הרוכב– רוכבים מעל גיל 35 נפגעים פחות מרוכבים שצעירים מגיל זה. ככל שגיל הנהג צעיר יותר כך סבירות ביצוע התאונה הולכת וגוברת. לפי הנתונים נראה כי הסיכון לרוכב צעיר הוא פי 10 מהסיכון לנהג מבוגר יותר. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שההבדל עשוי לנבוע מהבדלים נוספים כמו גיל הוצאת הרישיון. וכן, העובדה שרוב הרוכבים המבוגרים לא מחזיקים אופנוע בבעלותם ועל כן רוכבים פחות ומעדים פחות לביצוע תאונות.

    סוג האופנוע– רכבי אופנוע על אופנועים בעלי נפח הגבוה מ-400 סמ"ק נפגעים יותר מרוכבים על אופנועים בעלי נפח נמוך יותר. הסיכון ברכיבה על אופנוע בעל נפח גבוהה הוא פי 3 מהסיכון הקיים בקרב רוכבי אופנועים קלים יותר. הסיכוי לפציעה קשה לרוכב על אופנוע אשר נפח המנוע שלו עולה על 400 סמ"ק גבוה פי 1.6 מהסיכון של רוכבי אופנועים בנפח של 125-400.

    תאונות עצמיות – בתאונות המוגדרות כתאונות עצמיות לא מעורב כלי רכב או נהג נוסף מלבד רוכב האופנוע עצמו. אלא במצב דברים זה מדובר על פגיעה של אותו הרוכב בעצמו כחלק מהרכיבה. תאונות מסוג זה נגרמות לפי רוב בשל שיבושי דרך, החלקה, התנגשות בעצמים או איבוד שליטה של הרוכב. מהנתונים עולה כי תאונות עצמיות הן סוג התאונות הנפוץ ביותר בקרב רוכבי אופנוע, שיעור התאונות העצמיות עומד על 34% מתאונות האופנוע.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף