עורך דין תאונות - COMPENSATION

יתרונות האזרחות הפולנית

ישראלים רבים מעוניינים, בשנים האחרונות בפרט, להחזיק באזרחות פולנית. מאמר זה יציג, בין היתר, את יתרונותיה של אזרחות זו.

תוכן עניינים

אזרחות פולנית מאפשרת לחיות, לעבוד וללמוד במדינות רבות

פולין היא אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופי. עקב כך, מי שמחזיק באזרחות פולנית יכול לחיות בכל אחת מ-27 מדינות אלה, ואף לעבוד בהן ולבצע בהן השקעות ועסקים למיניהם, עם הטבות מס מיוחדות. בנוסף, מי שמחזיק באזרחות פולנית יכול להשתלב בעולם העסקים הבינלאומי, שכן ביכולותו להיכנס למדינות רבות אשר לא מאפשרות כניסה לישראלים.

אזרחות פולנית מסייעת גם בכל הקשור ללימודים: מי שמחזיק באזרחות פולנית יכול ללמוד במוסדות האקדמיים של המדינות החברות באיחוד האירופי במחיר נמוך ואפילו בחינם, או לקבל מימון כספי למחיה.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    אזרחות פולנית מייתרת את הצורך בויזה לכ-160 מדינות

    מי שמחזיק באזרחות פולנית יכול להיכנס לכ-160 מדינות, וביניהן ארצות הברית, ללא כל צורך בויזה (אשרת הגעה).

    מדובר בדבר שלא מובן מאליו כלל וכלל, שכן כדי להיכנס לארצות הברית למשל, צריך, לאחר קבלת הויזה (שהשגתה כשלעצמה כרוכה בהליך בירוקרטי ארוך למדי, מעייף ואף יקר), לקבל אישור כניסה מנציג ההגירה (דרישה שהוחמרה לאחר אסון מגדלי התאומים בספטמבר 2001).

    עקב התנאים הדרושים לשם כניסה לכ-160 מדינות, ישראלים רבים המעוניינים לטוס למדינות אלה, נמנעים מכך בסופו של דבר. ככל שיותר ויותר ישראלים יחזיקו באזרחות פולנית, הדבר צפוי לגרום לכך שיותר ישראלים יטוסו לאותן מדינות, והתיירות הישראלית תשגשג.

    לאדם המחזיק באזרחות פולנית יש יותר סיכוי לקבל פיצויים על רכוש שנגזל בשואה

    יהודים רבים שנספו בשואה היו אזרחי פולין, וכן רבים משורדי השואה היו ו/או עודם אזרחי פולין. לאחרונה, מוגשות תביעות רבות על ידי ישראלים בדרישה לפיצוי בגין רכוש שנגזל, להם או למי ממשפחותיהם, בתקופת השואה.

    ישנם סיכויים גדולים יותר שהתביעה אכן תתקבל והפיצויים אכן יוענקו, אם התובע יחזיק באזרחות פולנית. לא יהיה צורך בהליכים בירוקרטיים ארוכים, מסובכים ומעייפים שכן הדבר יהווה הוכחה שהתובע ו/או משפחתו אכן חיו בפולין בתקופת השואה.

    האם אדם יכול לאבד את אזרחותו הפולנית?

    לצד יתרונותיה של האזרחות הפולנית, חשוב לציין שישנם מקרים שבהם המחזיק באזרחות זו יכול לאבד אותה. מקרים אלה הם, בין היתר:

    • אם אדם התחמק ממילוי חובת השירות בצבא הפולני
    • אם אזרחית פולין נישאה לגבר שאזרחותו אינה פולנית
    • אם לאור שינוי הגבולות עקב מלחמת העולם השנייה, אזרח פולני רכש אזרחות זרה, או אם החזיק באזרחות זרה ואחרי המלחמה לא חזר לפולין
    • אדם אדם פעל שלא בהתאם לאינטרסים של המדינה או "בגד"/ערק בעת מלחמה
    • אם אזרח פולני זומן על ידי הרשות הפולנית לחזור לפולין, אך לא עשה זאת.

    לסיכום, אזרחות פולנית מאפשרת לחיות, לעבוד וללמוד בכל אחת מ-27 המדינות אשר חברות באיחוד האירופי, מייתרת את הצורך באשרת הגעה לכ-160 מדינות וביניהן ארצות הברית ומגבירה את הסיכוי לקבל פיצויים על רכוש שנגזל בשואה. לצד כל אלה, חשוב לדעת שישנם מקרים מסוימים שבהם אדם המחזיק באזרחות פולנית, יכול לאבד אותה.

    למידע נוסף בנושא אזרחות פולנית ראה – https://www.amichaizlaw.co.il/

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף