עורך דין תאונות - COMPENSATION

ייצוג ופיצוי נפגעי תאונות אופנוע

תאונת אופנוע היא אחת מתאונות הדרכים השכיחות ביותר ואולי הקטלנית שבהן. הסיבה היא רמת המיגון הנמוכה של רוכב האופנוע יחד עם התנהגות כביש המסכנת את הרוכב עצמו ואת סביבתו. 

מחקרים מוכיחים כי ערנותו של רוכב האופנוע לחוקי התנועה ולנעשה סביבו, היו יכולים להפחית, במקרים רבים, את כמות תאונות האופנוע הנגרמות בשל התנהגותו של רוכב האופנוע עצמו.

תוכן עניינים

נפגעת בתאונת אופנוע? אתה מחפש עורך דין תאונת אופנוע? בוא ונראה מה חשוב לדעת.

ייצוג נפגעים בתאונת אופנוע:

כמו בכל הגשת תביעה משפטית, חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום התביעה. עורך דין תאונת אופנוע המתמחה בתחום זה, יכול לעזור לך לעמוד על זכויותיך המשפטיות והכספיות ולקבל את מה שמגיע לך.

רוב רוכבי האופנוע מבוטחים באמצעות המאגר הישראלי לביטוחי רכב ("הפול"). תאונות אופנוע נגרמות ממגוון רחב של סיבות כגון:

  1. החלקה על כביש רטוב
  2. החלקה על כתמי שמן
  3. פגיעה בהולך רגל
  4. איבוד שליטה.

כל אחד ממקרים אלו מוגדר כ"תאונת אופנוע" ומזכה את הרוכב בהגשת תביעה נגד חברת הביטוח. עורך דין תאונת אופנוע, הבקי בתחום, יכול לעזור לך הנפגע, להשיג את מקסימום הפיצוי מחברת הביטוח ובל נשכח שלעיתים מדובר בסכומים גבוהים מאוד.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    חשוב לדעת כי הפסיקה הרחיבה מאוד את הגדרת "תאונת דרכים": אם רק ראית את תאונת האופנוע ולא היית שותף לה כלל, ייתכן שאתה זכאי להיחשב כנפגע תאונת דרכים אם נגרם לך נזק נפשי בגין ראיית תאונת האופנוע. לכן אם אתה מרגיש מועקה, חרדות וכד' בגין התאונה שראית, התייעץ עם עורך דין תאונת אופנוע. ייתכן שמגיע לך כסף רב מהביטוח.

    דוגמה נוספת: עלית על האופנוע, עדיין לא הספקת לנסוע, ונפלת ממנו? זו תאונת דרכים על כל המשתמע מכך. האופנוע נפל לך על הרגל? זו תאונה דרכים.

    פיצוי נפגעים בתאונת אופנוע: 

    חשוב לדעת כי בתאונות דרכים הכוללות גם תאונות אופנוע, הפיצויים הנדרשים עשויים להגיע למיליוני שקלים, שכן תאונות דרכים גוררות בעקבותיהן פציעות גופניות וחבלות העלולות להשפיע על תפקוד הנפגע לאורך זמן. עורך דין תאונת אופנוע, יכול להשיג לך סכום פיצויים גבוה יותר.

    הפיצויים משולמים בידי חברת הביטוח שמבטחת את משמשי כלי הרכב. ביטוח חובה לרכב דו גלגלי מאפשר הנחות מגובה הפוליסה אם רוכב האופנוע רוכש פוליסה עם השתתפות עצמית. ההנחה מגיעה עד 25% תמורת וויתור על 25,000 ₪ מהפיצוי המגיע. כלומר בתחשיב זה, רוכב שקיבל פיצוי עד 25,000 ₪, לא יקבל פיצויים.

    חשוב גם לזכור, כי תביעה לפיצויים בגין תאונה אופנוע מוגשת גם במקרה שהרוכב בעצמו היה אשם בתאונה שכן התביעה מוגשת ללא קשר לשאלה מי היה אשם בתאונה. גם במקרה של "תאונה עצמית" כלומר תאונה שלא היה מעורב בה רכב נוסף, אתה זכאי לפיצויים.

    גם במקרה של "תאונה עצמית" כלומר תאונה שלא היה מעורב בה רכב נוסף, אתה זכאי לפיצוייםנפגעתי בתאונת אופנוע. את מי אני יכול לתבוע וכמה אקבל?

    כפי שנכתב לעיל, מרבית האופנועים מבוטחים בפוליסת ביטוח חובה של המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ, הפול.

    ביטוח החובה מכסה את פגיעות הגוף של הצד הפוגע, היינו הרוכב, ושל הצד הנפגע, למשל הולך הרגל.

    התביעה מוגשת בידי עורך דין תביעות אופנוע לחברת הביטוח, אולם חשוב לזכור כי אם הרוכב רכש פוליסה עם השתתפות עצמית, הרי שבמקרי תאונה עם פגיעה קלה, שפשוף, חבלות יבשות וכד' – שבהם סכום הפיצוי יהיה נמוך מ-25,000 ₪, הנפגע לא יקבל את הפיצוי.

    אם התאונה מוגדרת כ"תאונת עבודה" הרי שהפיצוי יגיע הן מהביטוח הלאומי והן מחברת הביטוח, אולם בכל מקרה לא יעלה על סכום הפיצוי שנקבע בתביעה שהוגשה לבית המשפט.

    כמה תקבל? השאלה תלויה כמובן בחומרת הפגיעה וביכולתו של עורך הדין לתאונת אופנוע ששכרת, למקסם את זכויותיך. הסכום נקבע על סמך מסמכים רפואיים וחוות דעת המוגשות לבית המשפט המתחשב בין השאר, בקריטריונים האלו:

    1. גיל התובע
    2. פוטנציאל ההשתכרות
    3. הפגיעה התפקודית
    4. הפסדים שנגרמו כתוצאה מהתאונה

    במקרה של תאונת אופנוע עם פגיעות קשות, ישקול עורך דין לתאונת אופנוע את נסיבות המקרה ויתכן כי יגיש את התביעה לבית המשפט המחוזי המוסמך לדון בתביעות מעל 2.5 מיליון ₪, שכן סביר כי התביעה תוגש על סכום גבוה מאוד, בהתאם לחומרת הפגיעה.

    אם נסכם את הדברים, נוכל לומר כי כל תאונה שבה היה מעורב כלי רכב דו גלגלי, הרי היא מוגדרת כ"תאונת דרכים" ללא קשר לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה. חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונת אופנוע שכן לעיתים מדובר על תביעות בסכומים גבוהים מאוד המצריכים מומחיות מיוחדת והכרת המערכות הרלוונטיות. בדרך כלל התביעה מוגשת נגד חברת הביטוח (הפול) אולם ישנם מקרים שהתביעה מוגשת גם נגד ביטוח לאומי.

    סכום הפיצוי נקבע עפ"י קריטריונים רפואיים והערכות כלכליות – ייצוג נכון תוך בחירה מושכלת של עורך דין תאונת אופנוע, יכול להבטיח את מקסום זכויות המבוטח ולדאוג כי יקבל את המגיע לו.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף