עורך דין תאונות - COMPENSATION

טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין תאונות דרכים

לדאבוננו, תאונות דרכים עם נפגעים הינן דבר שבשגרה. במאמר זה נסקור בתמצית את נושא פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ונביא המלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין תאונות דרכים בנושא.

תוכן עניינים

מי זכאי לפיצויים במקרה של תאונת דרכים?

לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד), כל נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי מחברת הביטוח אצלה עשה ביטוח חובה, ללא קשר לשיקולי אשמה (אלא אם עשה תאונה במתכוון). לכלל זה ישנו מספר חריגים, ובין היתר: מי שנוסע ברכב ללא רישיון תקף, ללא רשות או ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה, וכן בעל רכב שהתיר למי שנהיגתו אינה מבוטחת בביטוח חובה לנהוג ברכב.

כמו כן, פיצויים מכח הפלת"ד אינם פוגעים בזכאות הנפגע לתבוע פיצויים מכח ביטוחים פרטיים שיש לו, כגון: ביטוח תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה וכד'. על תביעה כזו חלה התיישנות לאחר שלוש שנים ממועד התאונה, כך שחייבים להגיש את התביעה לבית המשפט בתוך תקופה זאת. שים לב: שום פעולה אחרת, למעט הגשת תביעה לבית המשפט, אינה עוצרת את "שעון ההתיישנות". מכל מקום, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות דרכים בעניין זה.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    מהם סוגי הנזקים בגינם ניתן לקבל פיצויים במקרה של תאונת דרכים?

    סוגי הנזקים בגינם ניתן לקבל פיצויים במקרה של תאונת דרכים הינם מגוונים:

    1. פגיעות פיזיות ישירות – מדובר בפגיעות שמתגלות באופן מיידי בעקבות התאונה, כגון: שברים, חבלות וכד'.

    2. פגיעות שמתגלות לאחר זמן – לעיתים ישנן פגיעות שמתגלות רק לאחר זמן, כגון: התפרצות מחלה או החמרה של מחלה קיימת. במקרה כזה קשה יותר להוכיח קשר בין התאונה לפגיעה, ולכן צריך את עזרתו של עורך דין תאונות דרכים מנוסה.

    3. פגיעות נפשיות – מדובר בנזקים נפשיים חמורים שנגרמו כתוצאה מהתאונה, כגון מחלת נפש. גם קרובי משפחה של נפגעי תאונות דרכים יכולים לתבוע פיצויים בתנאים מסוימים בגין נזקים נפשיים שנגרמו להם בעקבות התאונה.

    4. אובדן כושר עבודה – נזק זה מחושב בהתאם למידת ההשפעה של הפציעה או הנכות על יכולתו של העובד שנפגע להמשיך בעבודתו. במקרה שהנפגע מת, אפילו מדובר בקטין, מקבלים התלויים בו לפרנסתם את אובדן כושר ההשתכרות שלו.

    לאור הפרטים הרבים הנלווים לתביעת פיצויים, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים מנוסה ומקצועי.

    אם ישנם עדים לתאונה, מומלץ לקחת את הפרטים שלהם ולשמור אותם לעת הצורךמהן המלצות עורך דין תאונות דרכים לנפגע בתאונת דרכים?

    נפגע בתאונת דרכים נמצא בדרך כלל במצב של בלבול והלם. לכן חשוב להיערך מראש למקרה כזה. להלן נביא המלצות עיקריות שכדאי למי שנפגע בתאונת דרכים לקבל מעורך דין תאונות דרכים:

    1. רישום פרטי הנהג הפוגע – אם מצבו הבריאותי של הנפגע, או מי מטעמו, מאפשר זאת, יש לקחת את הפרטים של הנהג הפוגע – שם, תעודת זהות, טלפון, רישיונות רכב, פוליסת ביטוח חובה ומספר הרכב.

    2. רישום פרטי עדים לתאונה – אם ישנם עדים לתאונה, מומלץ לקחת את הפרטים שלהם ולשמור אותם לעת הצורך.

    3. פנייה למשטרה – יש לפנות בהזדמנות הראשונה לתחנת המשטרה הקרובה, על-מנת לקבל אישור על פרטי התאונה. אישור זה מאפשר קבלת טיפול רפואי במימון חברת ביטוח החובה של הרכב.

    4. פינוי וקבלת טיפול רפואי – נפגע תאונת דרכים זכאי לפינוי באמבולנס במימון חברת ביטוח החובה שלו. בכל מקרה, יש להגיע למיון בהקדם האפשרי. אין להזניח אף לא פגיעות שנראות קלות. בנוסף, חשוב למסור לרופא המטפל את כל פרטי האירוע במדויק ולבדוק שהדברים מתועדים ונכתבים כפי שנמסרו לו.

    מומלץ לנפגע להיבדק גם אצל פסיכיאטר או פסיכולוג כדי לבחון האם הוא סובל מטראומות או בעיות נפשיות בעקבות התאונה.

    סיכום

    במאמר זה סקרנו בתמציתיות את נושא פיצויים בגין פגיעה בתאונת דרכים והוא מהווה מעין "עזרה ראשונה" בלבד לנפגע. כמובן שישנם עוד פרטים רבים, כגון איסוף מסמכים לצרכי המשפט, חקירות של חברת הביטוח וכד'. לכן, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות דרכים מומחה בתחום מהרגע הראשון.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף