עורך דין תאונות - COMPENSATION

דו גלגלי – ייצוג משפטי של רוכבי אופנועים וקטנועים

רוכבי כלים דו גלגליים כמו אופניים או אופנוע, נפגעים בשיעור גבוה יותר יחסית לשיעורם בקרב כלי הרכב. תאונות אלו אף מסווגות במקרים רבים כ"תאונות עם נפגעים" הן מצידם של הרוכבים עצמם והן מצידם של הולכי רגל או נפגעים אחרים מאותו כלי רכב דו גלגלי.

לעובדה זו חשיבות רבה, שכן תביעות אלו כרוכות לעיתים תכופות בסכומי כסף משמעותיים ומכך נובעת ועולה חשיבות הבחירה הנכונה בייצוג המשפטי באמצעות עורך דין תאונת אופנוע.

תוכן עניינים

הייתי מעורב בתאונת אופנוע. מה עליי לעשות קודם כול?

קודם כול, אם אתה קורא כתבה זו, מצבך כבר טוב…

אם היית מעורב בתאונת אופנוע, חשוב לדעת כי לפני שיחת הטלפון לעורך דין תאונת קטנוע, עליך לנקוט במספר צעדים:

  1. עליך להעמיד את הרכב במקום בטוח
  2. עליך להגיש עזרה ראשונה או להזעיק עזרה
  3. אם נפגעת, או קיים חשש לפגיעה, התפנה לבית החולים
  4. עליך לדווח לתחנת המשטרה על התאונה
  5. עליך למסור פרטים אישיים לשוטר הנוכח

לאחר מכן, צלצל לעורך דין תאונת אופנוע שכן ייתכן שתיקרא לשימוע לפני פסילה או לחקירת בוחן תנועה. רצוי להתייצב כשאתה מלווה בייצוג משפטי שכן אתה עלול לאבד את רישיונך לתקופה ארוכה.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

     למה בכלל צריך עורך דין תאונת אופנוע מול חברות הביטוח?

    חברות הביטוח כמובן אינן ששות לשלם פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ובכלל אלו נפגעי תאונות אופנוע. לשם כך מפעילות חברות הביטוח אמצעים רבים כגון חוקרים פרטיים המנסים לתעד את תפקוד הנפגע לאחר התאונה ולהוכיח כי הנזק שנטען שנגרם לתובע, לא היה ולא נברא. חוקרים אלו אף מתקשרים לפעמים לתובע ומנסים להוציא ממנו מידע על התאונה ונסיבותיה כדי ללמוד פרטים שיעזרו לחברת הביטוח להפחית את אחריותה לפיצוי הנפגע.

    זכור כי גובה הפיצוי שיקבל הנפגע תלוי במשא ומתן בין הצדדים, היות שבאופן טבעי, הנפגע רוצה לקבל יותר, וחברת הביטוח, שהיא גוף כלכלי לכל דבר, רוצה לשלם פחות

    בנוסף, המצאת טפסים רפואיים שונים, תיעוד התאונה, תיעוד האשפוז אם היה כזה ועוד – כל אלו חיוניים להצלחת התביעה, ומן הסתם חברת הביטוח לא תקל על התובע באיסופם.

    לכן חשוב כי תהיה יד מכוונת שתדאג ותדריך את הנפגע כדי למקסם את סיכויי תביעתו. בחירת עורך דין תאונת אופנוע שיכין וידריך את התובע הנפגע, עשויה למנוע מחברת הביטוח את הצלחתה בהמעטת מחויבותה לתשלום.

    עו”ד תאונת אופנוע שידריך את התובע הנפגע, עשוי למנוע מחברת הביטוח את הצלחתה בהמעטת מחויבותה לתשלום

    איך בוחרים עורך דין תאונת אופנוע שידאג לייצוג משפטי שלי?

    לבחירה נכונה של עורך דין תאונת אופנוע חשיבות רבה שכן תאונות אלו ותוצאותיהן עלולות להשפיע על תפקוד הנפגע לאורך זמן ועל כן החשיבות של הגשת תביעה מוצלחת וקבלת הפיצוי המתאים, היא קריטית.

    מה חשוב לדעת כאשר בוחרים עורך דין תאונת אופנוע?

    1. עורך דין בעל ניסיון רב ומוכח בסוג התביעות הללו על מרכיביהן הייחודיים, יחד עם ידע רפואי בסיסי המאפשר לעורך הדין להעריך את סיכויי התביעה, מקום הגשתה (שלום או מחוזי) ועוד.
    2. השתדל לבחור עורך דין שאינו מייצג חברות ביטוח שכן ייתכן שהוא ייתקל בניגוד עניינים שיקשה עליו לייצגך בצורה המיטבית.
    3. עורך דין המייצג באופן אישי את הלקוח מתחילת התביעה ועד סופה. היינו, עורך דין שייצג גם בתביעת נזקי הגוף לאחר תאונת הדרכים בנוסף לייצוג בצדדים הנוספים של התביעה, שכן העברת הייצוג המשפטי באמצע ההליך לידיים נוספות, עלולה לפגוע ברציפות הייצוג וכתוצאה מכך – טיב הייצוג נפגע.
    4. עורך דין המעניק בדיקה ראשונית ללא תשלום – כדי להעריך את סיכויי התביעה מבלי לשלם הוצאות מיותרות.
    5. הכי חשוב – שמור כל אסמכתה רפואית בגין אשפוז, קבלות רפואיות, סיכומי מחלה, אישור משטרה על קרות אירוע התאונה וכל מסמך אחר בקשר תאונה. כל אלו יעזרו לעורך הדין להציג את עמדתך בצורה הממצה והטובה ביותר.

    מה עלות שכר הטרחה של עורך דין תאונת אופנוע?

    שכר הטרחה בתביעות בגין פיצוי לנפגעי תאונות דרכים, מוגבל בתקנות לשכת עורכי הדין:

    1. בתביעות המסתיימות בפשרה עם חברת הביטוח ללא פנייה לבית המשפט, שכר הטרחה יכול לעמוד על כ-8% מתוך הסכום המתקבל מחברת הביטוח.
    2. בתביעות תאונת אופנוע המסתיימות בפשרה עם חברת הביטוח לאחר שהוגשה תביעה לבית המשפט, שכר הטרחה יכול לעמוד על כ-11% מתוך הסכום המתקבל מחברת הביטוח.
    3. בהגשת תביעת פיצויים לנפגע תאונת אופנוע והתביעה הסתיימה בפסק דין, ניתן לדרוש שכר טרחה בגובה של כ-13% מהסכום המתקבל מחברת הביטוח.

    אם הוגשה תביעה והיא נדחתה בבית המשפט, לא ישולם שכר טרחה.

    ואם נתמצת: בתביעה בגין תאונת אופנוע, חשוב להסתייע בייצוג משפטי שידאג לאינטרסים של התובע למול חברות הביטוח בעלות הכיס העמוק והאמצעים. חשוב לבחור נכון בעורך דין תאונת אופנוע/קטנוע בעל ותק וניסיון מוכחים וכן לשמור את כל האסמכתאות הנדרשות לבניית התיק. כל זאת כמובן לאחר ביצוע כל הפעולות הנדרשות בזירת האירוע. והעיקר – תהיו בריאים.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף