עורך דין תאונות - COMPENSATION

תאונת אופנוע קלה – מה הפיצוי המקסימלי שניתן לקבל?

כל אדם הנפגע בתאונת דרכים או שהיה מעורב אפילו בצורה לא ישירה בתאונת דרכים, זכאי לתבוע פיצוי כספי לפי נסיבות העניין. שאלת גובה סכום הפיצוי תלויה כמובן בחומרת הפציעה אם ישנה כזו, ובהשלכותיה לאורך זמן.

תאונת אופנוע קלה היא בכלל "תאונת דרכים". תאונת דרכים קלה מוגדרת כך:" תאונת דרכים שנפצע בה קל אדם אחד לפחות, ושלא נהרג בה או נפצע בה קשה שום אדם" (מתוך מונחי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

תוכן עניינים

כמובן שגובה הפיצוי תלוי אף במומחיותו של עורך דין תאונת אופנוע המטפל במקרה ובכישרונו למצות את כל המגיע ללקוחו מבלי לפספס שום היבט משפטי הפועל לטובתו של הנפגע.

הייתי מעורב בתאונת אופנוע קלה, אבל לא קרה לי כלום. אני זכאי לפיצוי?

אנשים שהיו מעורבים בתאונות אופנוע קלות יחסית ולא נפגעו, עוברים לעיתים לסדר היום על מעורבותם בתאונה ואינם שמים לב לעובדה כי חבלות גוף רבות מתגלות רק לאחר זמן ולא מיד לאחר קרות האירוע. ייתכן שהכאבים יופיעו מספר ימים או מספר שבועות לאחר התאונה, כאבים ותופעות לוואי שנגרמו כתוצאה ישירה מהתאונה.

חשוב להתייחס לכל תאונה, אפילו קלה, כאל תאונת דרכים ולפנות לחדר מיון או לרופא פרטי כדי לקבל חוות דעת רפואית על השלכות התאונה. התייעצות עם עורך דין תאונת אופנוע, יכולה לחשוף אתכם להליכים שכדאי לנהל לאחר תאונת הדרכים, הליכים שלא הייתם מודעים להם כלל וייתכן כי יובילו בסופו של דבר, לקבלת פיצוי כספי בגין נזקי התאונה – גם נזקים מאוחרים.  למשל, אדם המרגיש כאבי צוואר שבועיים לאחר תאריך התאונה, ברור כי ישנו קשר סיבתי בין התאונה לבין כאבי הצוואר. בדיקה מיידית לאחר התאונה, הייתה יכולה לגלות שבר או נקע בצוואר, למרות שהנפגע עצמו לא הרגיש דבר ולכאורה יצא ללא כל פגע.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    אלו פיצויים אוכל לדרוש?

    קודם כל, חשוב מאוד לשמור על כל המסמכים הרפואיים, הבדיקות, תוצאות בדיקת רנטגן וכל דבר העשוי לשפוך אור על מצבכם הרפואי. ניתן לדרוש פיצויים בנושאים הבאים:

    1. פיצויים בגין הוצאות רפואיות – הובלת אמבולנס, בדיקות רפואיות מיוחדות, עלות רופא מומחה, הוצאות נסיעה לבדיקות הרפואיות ועוד.
    2. פיצויים בגין סיוע צד ג' – עזרה סיעודית, מטפל, הוצאות על ציוד רפואי מיוחד וכד'.
    3. פיצויים בגין הפסד ימי עבודה
    4. פיצויים עבור כאב וסבל – גם אם לא נגרמה נכות או פגיעה בכושר ההשתכרות, מגיעים לנפגע, אפילו בתאונת אופנוע קלה, פיצויים בגין תאונת דרכים עבור סעיף המכונה – "כאב וסבל". הסעיף בא לפצות את האדם בשל כאבים, או סבל נפשי שסבל כתוצאה מתאונת האופנוע הקלה.

    התייעצות עם עורך דין תאונת אופנוע, יכולה לחשוף אתכם להליכים שכדאי לנהל לאחר תאונת הדרכים

     

    נפגעתי בתאונת אופנוע ונגרם לי נזק קל. כמה אקבל?

    כמו בכל תביעת נזקי גוף, גם כאן חישוב הפיצויים הוא פונקציה של כמה גורמים עיקריים:

    1. גיל הנפגע – ככל שהנפגע צעיר יותר, הסכום שייפסק לו יהיה גבוה יותר כיוון שתחשיב ההשתכרות העתידית וכושר ההשתכרות, נפרש על פני שנים רבות יותר מנפגע מבוגר.
    2. שיעור הנכות שנקבע – שיעור הנכות נקבע ע"י ועדת המוסד לביטוח לאומי. ככל שהחבלה קשה יותר, כך שיעור הנכות יהיה גבוה יותר. אולם צריך לזכור כי גם במקרים של פציעה קלה, ניתן להגיע לאחוזי נכות לא מבוטלים. גם כאן לפעמים דרך הצגת הדברים, המסמכים והראיות שבידי עורך דין תאונת אופנוע, עשויה להשפיע על שיקולי ועדת המוסד לביטוח לאומי ועל החלטתה הסופית באשר לגובה הפיצויים שייפסקו לנפגע.
    3. כושר ההשתכרות של הנפגע – אין דין כדורגלן שנפגע קלות ברגלו, כדין אדם מן השורה. שכן כושר ההשתכרות של אדם שהאיבר שנפגע, אפילו בצורה קלה, משמש אותו לעבודתו היום יומית, יקבל פיצוי גבוה יותר מאדם שכושר ההשתכרות שלו לא נפגע כתוצאה מהפגיעה הקלה. ככל שכושר ההשתכרות של הנפגע גבוה יותר, כך חישוב הפיצויים יהיה משמעותי יותר.
    4. בואו ניתן כמה דוגמאות לפיצויים שנפסקו:
    • תובעת שנפסק לה 5.42% נכות צמיתה, קיבלה סכום של 284,000 ₪.
    • נפגע ללא פגיעה משמעותית, עשוי לקבל עד 17,000 ₪ בגין "עוגמת נפש".
    • תובע שנפגע קלות, קיבל סך של 170,000 ₪ בגין אובדן השתכרות.

    וכמו שאמרנו למעלה, ייצוג נכון ומקצועי של עורך דין תאונת אופנוע, יכול להשפיע בצורה מהותית על סכום הפיצויים שתקבלו.

    לסיכום חשוב לדעת כי כל מעורבות בתאונת אופנוע, אפילו הקלה ביותר, ייתכן שמקנה זכות לפיצויים כספיים. לכן מיד לאחר התאונה יש לפנות לחדר מיון או לרופא פרטי, אף אם האדם עצמו אינו חש בכאב כלשהו וסובר כי יצא מן התאונה ללא פגיעה כלל. חשוב לתעד את כל שלבי ההליך הרפואי, שכן לדבר זה חשיבות עליונה בחישוב הפיצויים. סכום הפיצויים נקבע עפ"י מספר קריטריונים שפורטו למעלה: גיל, כושר השתכרות ואחוזי נכות. ככל שהאדם צעיר יותר, בעל כושר השתכרות גבוה ואחוזי הנכות שנקבעו לו הם משמעותיים, הפיצוי יהיה גבוה יותר. וכמו בכל מקרה, ייצוג משפטי בידי עורך דין תאונת אופנוע המתמחה בתחום זה, יכול להשפיע על החלטת הוועדה באשר לזכאותכם לפיצויים.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף