עורך דין תאונות - COMPENSATION

תאונות אופנוע בכביש 4

כביש 4 הוא קטלני ביותר, מחלקו הצפוני בראש הנקרה, ועד לחלוק הדרומי במעבר 'ארז' שבעוטף עזה. רוכבי האופנוע הם חלק משמעותי מכמות הנפגעים בכביש זה.

קטלניות הכביש ידועה במיוחד לרוכבי אופנועים עם תאונות קשות שתוצאותיהן ידועות מראש. האשמה היא של הרוכבים או של הרשויות? ומה תהליך קבלת הפיצויים עבורם כפי שכל עורך דין תאונת אופנוע מכיר?

תוכן עניינים

כביש 4 הוא הקטלני ביותר בישראל

כביש 4 הינו אחד מצירי התנועה המרכזיים והמשמעותיים שיש במדינת ישראל. משום כך, המלחמה בתאונות הדרכים הדליקה נורה אדומה מעל כביש זה.

קטלניות הכביש ידועה לשמצה והוא מדורג חמישי ברשימת הכבישים המסוכנים במדינה. מיקומו אינו מחמיא ומיועד לעורר את הנוהגים בו לזהירות יתרה.

בשלוש השנים האחרונות התרחשו בכביש 53 תאונות קטלניות ומיקומו החמישי נובע בעיקר בשל אורכו וצורת החישוב. לפי ערך ריאלי, מדובר בכביש הקטלני במדינת ישראל.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    אחת הסיבות העיקריות לכך היא עברו של הכביש. הכביש הוקם בתקופת השלטון הבריטי ותשתיותיו חסרות מחלפים, מכילות צמתים עמוסים ולעיתים קיים נתיב אחד בלבד.

    לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, צומת נהריה – חוף אכזיב, היא אחת הנקודות המסוכנות ביותר על כביש 4. בנוסף אליה, מחלף רעננה ידוע במיוחד במעורבות תאונות רוכבים.

    משרד התחבורה שאמון על טיפול במוקדי הסיכון ונדרש לפעול לפי המלצות דו"ח ועדת שיינן אינו עומד בהקצאת המשאבים והקצה חצי מהסכום הנדרש שהומלץ בלבד.

    רוכבי האופנוע בכביש 4 לא יוצאים בזול

    כביש 4 מכיל גורמים רבים המאפשרים את היותו מסוכן מאוד לרוכבי אופנוע. אורכו הרב, ותשתיות ישנות שאינן מאפשרות יציבות מספקת הם חלק קטן מהם. מספר מקרים מעידים על רגישותם הגדולה של הרוכבים מול שאר משתמשי הדרך.

    מקרה ראשון – תאונת קטנוע ב 04/2022 באזור מחלף נהריה. בתאונה זו היה מעורב רכב פרטי ואי ציות לרמזור אדום הוביל למותו של נהג הקטנוע ונוסעת נוספת שרכבה אתו. מדובר בקטע מסוכן במיוחד כפי שראינו שהזהירו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

    מקרה שני – תאונת דרכים קשה סמוך לגן יבנה. במקרה זה, הרוכב היה בדרכו ללוויית חברו שנהרג בתאונת דרכים, ונפצע בצורה קשה מאוד.

    צומת רעננה – במקטע זה על כביש 4, נפגעו החל משנת 2023 בלבד כ -5 רוכבים לפחות. כולם בדרגות פגיעה בינוניות ומעלה.

    רוכבי אופנוע רבים חולקים איתנו את הדרכים, מעורבותם בתאונות הדרכים גדולה מאוד ביחס לכמותם על הכביש. מקרים אלו מעידים את הסיכון שקיים בכביש 4 בפרט, אך בכבישים בישראל ככלל.

    כמה שווים חייו של רוכב?

    אין זה סוד שתאונות אופנועים רבות לא חייבות להיגמר בתוצאות המצערות שאנו רגילים אליהן. ריבים על תקציבים מונעים את קידום הפתרון הפשוט.

    בשנת 2020 קוצץ תקציבו של משרד התחבורה ב 1.5 מיליארד ₪. לאור הקיצוץ, טענו במשרד שלא הצליחו למצוא תקציב להמשך החלפת מעקות הבטיחות הישנים בכבישים.

    מעקות הבטיחות בכבישים במדינת ישראל, לעיתים נראים לנו חסרי תועלת משמעותית. אך היכולת שלהם לבלום רכבים וכלי רכב נוספים היא משמעותית מאוד ומשנה את תוצאות התאונה.

    רוכבי אופנוע בישראל, בשונה משאר המשתמשים בדרכים. אינם נהנים מיכולת זו של מעקי הבטיחות. המעקים עשויים מתכת ומותקנים בצורה שהופכת עבורם לגזר דין מוות של ממש.

    מעקה בטיחות הופך בעת תאונה בה מעורב רוכב אופנוע, ממציל חיים לקוטל חיים. גם במקרים בהם המיגון קיים ואיכותי ומהירותם כחוק, הברזל הופך לגליוטינה המוציאה להורג.

    12 מתוך 52 רוכבים שנהרגו בשנים האחרונות, נהרגו כתוצאה מהפגיעה במעקה שצריך להציל את חייהם.

    מתוף תקציב של 1.4 מיליארד ₪ בשנה של נתיבי ישראל, לא הצליחו למצוא סכום של 15 מיליון ₪ לטובת התקנת פס הבטיחות החדש שיכול להציל חיי רוכבים רבים.

    מתי זכאי רוכב לתבוע פיצויים ועל איזה נזקים?

    תביעת הפיצויים במקרים של תאונות אופנוע מתחלקת לשתיים. ראשית תביעה לנפגעי תאונות דרכים (חוק הפלת"ד) על נזקי גוף. שנית, תביעה על רכושו של הרוכב לפי פקודת הנזיקין.

    סוגיית פיצויי הרוכבים אינה חד משמעית וישנם גורמים רבים שעושים להשפיע על זכאות הפיצוי, גובהו, ודרך תביעתו. למשל, היעדרו של ביטוח חובה עשוי להוביל לפיצוי גבוה יותר ע"י תביעה באמצעות חוק הפלת"ד.

    מיקסום פיצויים ביום שאחרי התאונה

    חשוב מאוד לבצע את תהליך תביעת הפיצויים עם ליווי משפטי איכותי, שידע לשלוח לבדיקות הנכונות, להמליץ על דרכי הפעולה ולאפשר לרוכב שיקום מוצלח בזכות הפיצוי שזכאי לו.

    במקרים בהם, היורשים הם שתובעים לצערנו חשיבות הליווי המשפטי משמעותית אף יותר, במיוחד לאור חוסר ידיעתם בתחום.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    * יש לכם הצעות לעדכון/תיקון התוכן? אנא כתבו לנו כאן

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף
      הצעה לשינוי/תיקון תוכן באתר

      מצאתם טעות, שגיאה, אי דיוקים בתוכן?

      חסר לכם מידע נוסף שנכון לדעתכם להוסיף?

        קבלו מראש את תודתנו והערכתנו הכנה!