לייעוץ ראשוני ללא התחייבות:
03-6001112

ביטוח תאונות אופנוע

ביטוח אופנועים – מבוא

לאחרונה התוודע הציבור למחאות מצד קהל רוכבי האופנועים, בשל ייקור דמי הביטוח לאופנוע. חברות הביטוח דוחפות ידן עמוק לכיסו של רוכב האופנוע וזאת בשל הסיכון הגבוה מצידו להיות מעורב בתאונות אופנוע. האם מחאת האופנוענים צודקת?. קחו בחשבון את הקביעה הבאה – ככל שפרמיית ביטוח של רוכבי האופנוע עולה, כך פרמיית הביטוח של נהגי המכוניות יורדת.

חברות הביטוח לא אוהבות רוכבי אופנועים

1. הסיבות – חברות הביטוח לא "מתלהבות" כאשר רוכב האופנוע הממוצע מבקש לבטח את האופנוע שלו אצלהן. ישנן שתי סיבות עיקריות מדוע חברות הביטוח לא ששות לבטח את רוכבי האופנוע. סיבה ראשונה היא הקלות בה ניתן לגנוב אופנוע וסיבה שנייה היא שיעור תאונות האופנוע הגבוה שבו מעורבים רוכבי האופנוע ואופנועיהם. על מנת להתמודד עם הסיכון הכספי הגבוה שמניב רוכב האופנוע לחברות הביטוח, החליטו האחרונות לקבוע תעריף גבוה לביטוח חובה לאופנועים, בהשוואה לכלי רכב אחרים שם הביטוח הוא יחסית נמוך. לעיתים ביטוח החובה לאופנוע יכול להיות יקר עד פי שלושה מביטוח רכב רגיל.

פנייה לייעוץ אישי עם עו"ד גיל קראוס


2. תאונות אופנוע – באשר לתאונות האופנוע ישנו נתון סטטיסטי מוכח אשר מראה בבהירות שני ממצאים. ממצא ראשון, כאשר מתקיימת תאונת אופנוע, הנזק למעורבים הוא יותר קטלני מאשר תאונה ללא אופנוע. ממצא שני, אופנועים בהכרח יותר מעורבים בתאונות דרכים מאשר כלי רכב רגילים.

עלות הביטוח תלויה בסוג האופנוע

1. אופנועי כביש – עלות הביטוח תלויה גם בסוג האופנוע ובנפח המנוע שלו. לדוגמא אופנוע כביש עם הספק מנוע של 100 סמ"ק לא יבוטח כמו אופנוע בעל הספק מנוע נמוך יותר, כלומר ככל שהספק המנוע עולה כך גם התשלום לחברות הביטוח עולה. הסיבה העיקרית לכך הוא הסיכון הגבוה שנוטלים על עצמם הרוכבים בעת רכיבתם על האופנוע שיכול להגיע למהירויות עצומות ולפיכך אם תיגרם תאונת אופנוע גם הנזק יהיה קטלני יותר.

2. אופנועי שטח – במפתיע אופנועני השטח משלמים פרמיית ביטוח נמוכה מאשר אופנועני הכביש וזאת מכיוון שלמעשה הם אינם עולים על הכביש ולכן הסיכון מצידם להיות מעורבים בתאונת אופנוע הוא פחות. מה גם שמהירות הנסיעה בשטח היא נמוכה יותר ממהירות הנסיעה בכביש, ומכיוון שהם יחסית מבודדים בשטח, הם אינם מהווים סכנה לסובבים אותם.

3. אופנועים דו שימושיים – בעלי האופנועים הדו שימושיים, קרי גם לשטח וגם לכביש, משלמים פרמיית ביטוח שהיא יותר נמוכה מפרמיית הביטוח לבעלי אופנוע כביש פרופר, אולם גם יותר גבוה מפרמיית הביטוח שמשלמים בעלי אופנועי השטח.

4. ביטוח אופנוע תלוי זמן – היה ורוכב האופנוע מצהיר שהוא רוכב עליו רק בסופי שבוע, יבוטח האופנוע בביטוח חובה חלקי שיכנס לתוקפו רק בסופי שבוע. רוכבי אופנועים שהרכיבה היא פרנסתם כמו שליחים, נאלצים לשלם את המחיר המקסימאלי שדורשות חברות הביטוח וזאת בגלל השהות הממושכת שלהם על הכביש שבהכרח מעלה את הסיכון לאיזושהי מעורבות בתאונות אופנוע.

ביטוח האופנועים מתייקר

ככל שעובר הזמן יותר ויותר אנשים פונים לאופציית האופנוע וזאת בשל העומס בכבישים. לפיכך חברות הביטוח מעלות כל שנה את תעריפי הביטוח שלהן. סיבה עיקרית לכך הוא הרצון להימנע מכך שנהגי הרכב יסבסדו בפרמיית הביטוח שלהן את העלות שחברות הביטוח נושאות בעבור האופנועים. כלומר, ככל שמחיר הביטוח לרוכבי אופנוע עולה כך מחיר הביטוח לנהגי מכוניות יורד.

עו"ד קראוס: "אנשים שניזוקו בתאונות שונות נמצאים בדרך כלל בנקודת שפל גדולה שמביאה לשינוי פתאומי באורח חייהם. אני רואה שליחות לעזור לנפגעים אלו להתמודד ככל שניתן עם המצב אליו נקלעו, ברגישות ובנחישות, ולדאוג שיקבלו את הפיצוי הראוי בגין הפגיעה".

עו"ד גיל קראוס, מבעלי משרד אגרט – קראוס עורכי דין, משמש בין היתר כסגן יו"ר וועדת נזיקין ויו"ר וועדת פלת"ד בלשכת עורכי הדין ומנהל פורומים נזיקין וביטוח באתר הפורומים המשפטיים. בעל ניסיון רב בייצוג תובעים פרטיים שנפגעו בתאונות שונות או מתמודדים בתביעות מגוונות מול חברות הביטוח. ליצירת קשר עם עו"ד גיל קראוס – 03-6001112

פנייה לייעוץ אישי





אין באמור לעיל ובאתר תאונת אופנוע משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי או תחליף לכך; כמו כן התוכן באתר תאונת אופנוע לא מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, ויש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו מתיישן. כל המסתמך על המידע באתר תאונת אופנוע עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!