עורך דין תאונות - COMPENSATION

פסילה מנהלית היא הפתרון למניעת תאונות דרכים

לפני שאתם מחליטים להגדיל קצת את המהירות על הכביש, קחו בחשבון שאם תתפסו על נהיגה במהירות מופרזת רשיונכם יכול להינטל ותזכו לפסילה מנהלית ארוכה ומייאשת.

היום הנהגים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם לוקחים את הסיכון על עצמם ומבצעים עבירת תנועה. עבירה כמו נהיגה במהירות מופרזת יכולה לתת למשטרה את הסמכות לבצע פסילה מנהלית של רשיונו של הנהג לתקופה לא קצרה של בין 30 – 90 יום. לכן מעבר לסכנה הכרוכה בבצוע עבירה קיימת גם סכנת הסתבכות עם המשטרה.

תוכן עניינים

מהי פסילה מנהלית

1. הגדרה – פסילה מנהלית משמעותה פסילת רישיון לתקופה מסוימת. הסמכות לפסילה נתנת לקצין משטרה והיא יכולה להינתן בשל מגוון עילות, מהירות מופרזת, למשל. סעיף 47 לפקודת התעבורה הוא הסעיף המקנה את הסמכות לשוטר ליטול את רישיונו של הנהג לשלושה ימים ולזמנו לשימוע.

2. על מה אפשר לפסול – ישנן מגוון עבירות תנועה עליהן יכול השופט ליטול את הרישיון ביניהן נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, מטען חורג וכיוצא בזה. לאחר שלושה ימים נערך שימוע.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    השימוע – רגע גורלי לנהג

    1. להיזהר בשימוע – השימוע נערך בפני קצין משטרה. בשימוע יכול הנהג לשטוח את טענותיו בפני השוטר אולם יש להיזהר כי כל הנאמר בשלב השימוע יכול לשמש נגד הנהג בעתיד. לכן מומלץ מאוד להיזהר בשימוע ולהימנע מסתירה בעדות, על מנת שאתם בתור נהגים לא תיפלו בפח ותתנו לשוטרים עילה לפסול את רשיונכם. היה והשוטר מחליט כי יש בסיס להגיש נגד הנהג כתב אישום, רשאי הקצין לפסול את הרשיון לתקופה שבין 30 – 90 יום.

    2. מהם השיקולים לפסילה – ההחלטה נתונה לשיקול דעתו של הקצין, ולפני שהקצין מחליט לבצע פסילה מנהלית הוא לוקח בחשבון מספר גורמים כגון הראיות הקיימות, דרגת חומרת העבירה (לדוגמא מהירות מופרזת נחשבת עבירה חמורה), עד כמה הנהג ותיק, האם הנהג ביצע עבירות תעבורה בעבר, הטיעונים אשר הוצגו בפני הקצין על ידי הנהג וכיוצא בזה.

    היה והשוטר מחליט כי יש בסיס להגיש נגד הנהג כתב אישום, רשאי הקצין לפסול את הרשיון לתקופה שבין 30 – 90 יוםשלב בית המשפט

    1. אולי השופט ירחם – אם בכל זאת החליט הקצין להטיל על הנהג פסילה מנהלית יכול הנהג להגיש בקשה לבית המשפט על מנת שהאחרון יקיים דיון האם לבטל את הפסילה המנהלית. בית המשפט ישמע את חוות דעתם של היועץ המשפטי לממשלה או של השוטר לפני שיחליט האם לבטל את הפסילה המנהלית. ואם אכן ישתכנע השופט כי ביטול הפסילה המנהלית לא יפגע בבטחון הציבור יוחזר רשיון הנהיגה אל הנהג.

    2. מדידת מסוכנות הנהג – ישנן מספר טענות אשר יכולות לשמש נגד הפסילה המנהלית ביניהן, מדידת המסוכנות של הנהג לציבור, כלומר יש לבדוק האם במקרה שיוחזר לנהג הרשיון ותבוטל הפסילה המנהלית הוא יהווה סכנה לציבור. על מנת לאמוד את הסכנה בוחן השופט את העבירה (מהירות מופרזת לדוגמא), נסיבותיה, ועברו התעבורתי של הנהג (האם ביצע עבירות קודמות).

    יש אפשרות לערער על החלטת בית המשפט לתעבורה

    1. אם הוחלט להשאיר את הפסילה – במידה והחליט השופט להותיר את הפסילה המנהלית, קיימת אפשרות לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

    2. אם הוחלט לבטל את הפסילה – אם הוחלט להחזיר את הרשיון חזרה לנהג יש לגשת אל תחנת המשטרה בה נלקח הרשיון ולקחת את הרשיון בחזרה בהצגת ביטול הפסילה המנהלית.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף