עורך דין תאונות - COMPENSATION

איזה ביטוחים קיימים לאופנוע ומה הם מכסים

ביטוחי אופנוע נחשבים מסורתית כפוליסת הביטוח היקרה ביותר מבין כל חברות הביטוח, סיבות רבות גורמות למצב זה לדוגמא – אופנועים מעורבים סטטיסטית ביותר תאונות דרכים, כמו כן בשעת תאונה רוכב האופנוע חשוף ועשוי למצוא את עצמו נפגע קשה, משמעותית יותר קל לגנוב אופנוע או לפרק ממנו חלקים. אסור לשכוח שחברות הביטוח אומנם מתפרנסות מסיכונים של לקוחותיהן אבל הן בעצמן לא אוהבות לקחת יותר מדי סיכונים ולכן הפוליסה היקרה.

עבור רוכבי הדו-גלגלי בארץ ישנם שלושה סוגים של ביטוח לאופנוע מרכזיים אשר הם יכולים לרכוש – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'.

בעבר נהוג היה להשתמש בשרותי ה"פול" שהיה בעצם מאגר ביטוח מאורגן של כל חברות הביטוח בארץ שפעל לצורכי מתן ביטוח למסורבים, בפועל כל נהג בארץ אשר רכש ביטוח חובה שילם קצת יותר על מנת לסבסד את פעילות הנהגים בעלי הסיכון. כתוצאה ממצב זה קיבלה הממשלה החלטה לבצע רפורמה והפרידה בין הנהגים באופן שלא יפגע בנהגים.

תוכן עניינים

ביטוח חובה

ביטוח חובה לאופנוע מהווה בעצם כשמו את הפוליסה היחידה אשר הרוכבים מחוייבים לפי חוק לעשות, עד לא מזמן רוכב אופנוע אשר היה רוצה לרכוש ביטוח חובה היה יכול לעשות זאת רק באמצעות ארגון "הפול", אך כיום המצב הרבה יותר פשוט ואפשר להשתמש בשירותי חברות הביטוח.

אז מה זה כולל?

מחיר הפרמייה לביטוח נקבע לפי מספר מאפיינים שונים – גילו של הנהג, היסטוריית נהיגה, דגם האופנוע, שנת ייצורו והמיגונים השונים שלו.

הביטוח נותן כיסוי לכל התהליכים הרפואיים הקשורים לתאונה כגון אשפוז, איבוד כושר העבודה, שיקום ובעצם ייעודו הוא עזרה בשיקום חייו של הנפגע.

    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

    ביטוח מקיף

    מדובר בפוליסה המשלימה את ביטוח החובה, ביחד הם נותנים רשת ביטחון מלאה לבעל האופנוע. כאשר ביטוח החובה מספק בעצם כיסוי רק לנזקי הגוף מומלץ מאוד לרכוש גם כיסוי מקיף המבטח את נזקי הרכוש אשר יכולים להגיע למחירים גבוהים מאוד.

    מה כולל ביטוח מקיף?

    ביטוח מקיף מעניק כיסוי במצב של נזק לכלי הרכב, גניבת האופנוע, שריפתו ופגיעות רכוש של הצד השני בתאונה אם קיים.

    מהן העלויות?

    באופן די דומה לביטוח החובה ישנם כמה פרמטרים המשפיעים על מחיר הביטוח, האופנוע – עלותו, דגם, שנת הייצור וכו' וכמובן הנהג – אופיו נבדק לפי פרמטרים של מינו, גילו והיסטוריית נהיגה אם קיימת.

    כאשר ביטוח החובה מספק בעצם כיסוי רק לנזקי הגוף מומלץ לרכוש גם כיסוי מקיף המבטח את נזקי הרכוש

    מה זה בעצם השתתפות עצמית בפוליסה?

    מטרת ההשתתפות העצמית היא בעצם ביטול תביעות דמה וצמצום כמות התביעות הקטנות, כאשר המבוטח מגיש תביעה נגד חברת הביטוח לצורך קבלת פיצויים הוא צריך לשלם מה שמכונה "דמי השתתפות עצמית" המחיר אינו משתנה מתביעה לתביעה ויהיה זהה בין אם רק נשברה מראה ובין אם קרה מקרה הרבה יותר חמור.

    סכום הפיצוי

    במצב בו הדו-גלגלי נפגע בתאונה הפיצוי יותאם בעצם לשווי השוק שלו לפני התאונה בהחסרת ההשתתפות העצמית. במצב בו הנזק הוא יותר משישים אחוז האופנוע מוגדר טוטאל לוס, חברות מסויימות מאפשרות להוריד את מחיר הפוליסה על ידי דמי השתתפות עצמית מוגדלים וחשוב לערוך סקר שוק בנושא.

    ביטוח צד ג'

    ביטוח זה ניתן לרכישה בנפרד או על ידי שילוב עם ביטוח מקיף, הביטוח מעניק כיסוי בכל מצב בו בעל האופנוע פגע בכלי רכב אחר וגרם לו נזק במקרה זה בעל האופנוע יתבקש לשלם השתתפות עצמית וחברת הביטוח שלו תשלם את ההפרש. כאמור במצב בו לא נרכש ביטוח מסוג זה בעל האופנוע יאלץ לשלם בעצמו את כל עלות הפגיעה ברכב לבדו.

    חשוב לשים לב שביטוח צד ג' אינו מכסה פגיעה בכלי רכבו של המבוטח אלא רק ברכב בו הוא פגע.

    *המופיע באתר Compensation אינו יכול להוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין בו המלצה או חוות דעת. העושה שימוש בתוכן או המסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף